شهردار تهران از به کار گیری مجسمه و سردیس‌ها در معماری پایتخت خبر داد.

استفاده از سردیس‌ها و مجسمه‌ها در معماری پایتخت در دستور کار مدیریت شهریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم اختتامیه دومین سمپوزیوم ساخت مجسمه‌های فاخر گفت: برگزاری این چنین مراسمی دارای دو هدف است که یکی از آن‌ها زنده نگهداشتن نام هنرمندان و مفاخر ایرانی و دیگر هدف ان می‌تواند معرفی جوانان با استعداد در این عرصه باشد.

شهردار تهران گفت: برگزاری این دست از مراسم و نصب سردیس‌ها در معابر موجب می‌شود که بسیاری از مردم هنگام عبور از معابر و خیابان‌های تهران با نگاه به سردیس‌ها و مجسمه‌ها با تامل بیشتری از معابر عبور کنند.

شهردار تهران گفت: امیدواریم این حرکت و این نگاه زمینه‌ساز ایجاد تعامل و آرامش در پایتخت باشد و این مسیر نیز ادامه یابد و ما نیز در مدیریت شهری تلاش می‌کنیم طرح‌های عمرانی پایتخت را نیز در این مسیر گسترش دهیم.

حناچی گفت: آثار اساتیدی، چون میرمیران، ابوالحسن صبا و میرخانی همیشه در تاریخ ماندگار است و اثار این اساتید روح انسان را به پرواز در می‌آورد.

حناچی ادامه داد: برنامه‌های گسترده‌ای برای واگذاری و اختصاص فضا‌های شهری برای نصب مجسمه و سردیس‌های مفاخر در پایتخت داریم که انجام و اجرای ان بر عهده آقای ضرغامی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.