مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: تعداد مصدومان زلزله مسجد سلیمان به ۱۱۲ نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان درخصوص تعداد مصدومان زلزله امروز مسجدسلیمان گفت: تا این لحظه، ۱۱۲ نفر در شهرستان ایذه و مسجد سلیمان مصدوم شدند که از این تعداد فقط ۵ نفر آن‌ها در بیمارستان بستری هستند.

وی با بیان اینکه زمین لرزه در بخش گلگیر شهرستان مسجدسلیمان در حدفاصل شهرستان‌های هفتکل و ایذه به وقوع پیوست افزود: از ابتدا مدیریت بحران استانداری به حالت آماده باش در آمد.

حاجی زاده اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله با بالگرد به مسجد سلیمان اعزام شدیم و بعد از بازدید‌های هوایی و زمینی با مسئولان امداد و نجات استان و مسئولان شهرستان تشکیل جلسه دادیم و پس از آن نیز به عیادت از مصدومان حادثه پرداختیم.

بیمارستان نفت تخلیه شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به ریزش بیمارستان نفت به علت قدمت آن، تصریح کرد: دستور تخلیه آن صادر شد و بیماران به بیمارستان ۲۲ بهمن منتقل شدند.

به گفته این مقام مسئول، اکیپ‌های ارزیابی اعم از هلال احمر و بنیاد مسکن به روستا‌ها گسیل شدند.

کیامرث حاجی‌زاده اذعان داشت: درباره بخش زیرساختی هم آماده‌باش کامل صادر شده و اسکان اضطراری در شهر و روستا‌های در معرض خطر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در ادامه گفت: از مردم تقاضامندیم اخبار را فقط از طریق رسانه ملی دنبال کنند و به شایعات توجه نشود، چون وضعیت در منطقه گلگیر و مسجد سلیمان عادی است، اما پس‌لرزه‌های متعددی را داشتیم و نقشه‌های توپوگرافی ایجاب می‌کند شرایط آماده باش حفظ شود.

وی بیان داشت: ارزیابی اولیه بین ۱۰ تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده که در حال ارزیابی نهایی هستیم.

حاجی زاده اظهار کرد: درباره مسئله برق و آنتن دهی مشکلی نداشتیم فقط بخش گلگیر در راستای حفط امنیت برق و گاز مناطق حادثه دیده قطع شد، اما و بعد از عادی شرایط وصل شدند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.