در نشست مشترک پلیس و سازمان آب منطقه‌ای مازندران بر حفظ و حراست از سلامت اجتماعی مناطق گردشگری و آبخیزداری استان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،به منظور حفاظت از حوزه‌های آبخیزداری در بستر رودخانه ها، سد‌ها و سرچشمه‌های تامین آب شهری استان و برای تامین سلامت مردم، نشستی با حضور سرهنگ مسعود تقدیسی لاریجانی معاون اجتماعی، سرهنگ شریف پوررئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی مازندران و ابراهیم یخکشی مدیر کل سازمان آب منطقه‌ای مازندران برگزار شد.

در این نشست تعاملی، سرهنگ مسعود تقدیسی با اشاره به این که از وظایف پلیس حاکم کردن نظم و امنیت عمومی در جامعه است، گفت: مردم به عنوان مهمترین سرمایه‌های اجتماعی پلیس نقش موثری را در این زمنیه بر عهده دارند و با اعتماد به پلیس می‌توانند سهم خود را در این زمینه ایفا کنند.


وی افزود: در حوزه باید‌ها و نباید‌ها و برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی پلیس به دنبال ایجاد شرایط مطلوب در جامعه است و در برخورد با هنجار شکنان و افراد مخل نظم و امنیت عمومی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

سرهنگ تقدیسی با اشاره به این که برخی‌ها به صورت سازمان یافته به دنبال نشان دادن ناکارآمدی نظام هستند، افزود: ناجا در مسئولیت خود که برقراری امنیت است، مظهر حاکمیت است، یعنی جزء وظایف حاکمیت است که در جامعه امنیت ایجاد کند، امنیت اخلاقی و اجتماعی مظهر این امنیت و عامل حضور میدانی این امنیت، نیروی انتظامی است.

وی گفت: نظارت مدنی همه شهروندان و مسئولان استانی در تمامی حوزه ها، هماهنگی و توازن در برقراری امنیت اخلاقی در بخش عمومی با نیروی انتظامی و استفاده از همه ظرفیت‌های استان و مراجع تاثیرگذار برای ارتقاء احساس امنیت جزء لاینفک پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی است.

وی موضوع عفاف و حجاب را از مطالبات مردمی عنوان کرد و افزود: هرچند دستگاه‌های متعددی در این زمینه مسئولیت دارند، اما کوتاهی و غفلت در این زمینه می‌تواند زمینه ساز بروز بسیاری دیگر از آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود.

سرهنگ تقدیسی با اشاره با رویکرد جامعه محوری پلیس در اجرای طرح‌های انتظامی نظیر طرح سالمسازی دریا، از اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سواحل دریا و مناطق گردشگری استان توسط نیروی انتظامی خبرداد و گفت: رسانه‌ها و از جمله صدا وسیما نقش موثری در ترویج موضوعات فرهنگی در جامعه برعهده دارند.


ابراهیم یخکشی، مدیر کل آب منطقه‌ای مازندران نیز در این نشست، گفت: حفاظت و حراست از مناطق آبخیزداری و بستر‌های آب آشامیدنی استان نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله پلیس و دستگاه قضائی است.

وی با بیان این که حفظ و حراست از سلامت اخلاقی مناطق گردشگری نیازمند ارتقاء فرهنگ عامه در جامعه است، افزود: اقدامات اجتماعی پلیس موجب جلب اعتماد عمومی به این نیرو شده است و در این راستا نیز می‌توان با بهره گیری از اقدامات انجام شده تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کرد.

وی با اشاره به توسعه گردشگری و وجود شرایط گردشگری خاص در استان مازندران، گفت: با آسیب شناسی موضوعات مرتبط، الزامات قانونی در صدور مجوز‌های بهره برداری در این راستا می‌توان ناهنجاری‌های رفتاری در تفرجگاه‌ها را مدیریت کرد.
انتهای پیام/س
 

نشست مشترک پلیس و آب منطقه‌ای برای خفظ سلامت اجتماعی مناطق گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.