مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ضرورت تبیین شخصیت شاه اسماعیل صفوی در بین گروه سنی کودک و نوجوان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته استان اردبیل گفت: شاه اسماعیل صفوی یکی از نخبگان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که در سنین پایین و ۱۳ سالگی موفق به تاج گذاری شد.

وی افزود: این اقدام شاه اسماعیل در ادامه منجر به انسجام ملی در کشور شد و حکومت‌های ملوک الطوایفی زیر سایه مذهب شیعه گردآمدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: به دلیل خدمات ماندگار شاه اسماعیل صفوی که قرن‌ها است در حیات سیاسی و اجتماعی کشور تاثیرگذار بوده ضروری است شخصیت وی به نوجوانان معرفی و تبیین شود.

فلاحی گفت: در هفته پاسداشت استان اردبیل در نظر داریم با اجرای برنامه‌های ویژه برای کودکان و نوجوانان نسبت به معرفی شاه اسماعیل صفوی برای کودکان و نوجوانان اقدام کنیم.

وی افزود: از جمله رونمایی از کتاب، برنامه‌های فرهنگی، دیوارنگاری، خاطره نویسی، قصه گویی، کارگاه‌های شعر و داستان و نشست‌های آموزشی پیش بینی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به ضرورت هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی و طرح ایده‌ها اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود تشکل‌های مردم نهاد نیز در برگزاری برنامه‌ها مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/ع

معرفی شاه اسماعیل صفوی برای کودکان و نوجوانان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.