محمود علیزاده گفت: ورزشکار کشتی گورش این استان در اردوی تیم ملی این رشته ورزشی به میزبانی خراسان شمالی حضور یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمود علیزاده رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان سمنان گفت: ورزشکار کشتی گورش این استان در اردوی تیم ملی این رشته ورزشی به میزبانی خراسان شمالی حضور یافت.

وی افزود: محمد نبی‌زاده گورش‌کار اهل شهرستان میامی استان سمنان در وزن ۶۸ کیلوگرم به اردوی تیم ملی این رشته ورزشی دعوت شده است.

کشتی گورش یکی از ورزش‌های سنتی ترکمن‌های گلستان است، حدود ۲۵ نوع کشتی محلی شامل گورش گلستان، کشتی زوران و ژیروبان کردی، باوج و گیله مردی گیلان، لوچو مازندران، سافونه لرستان و چوخه خراسان، از جمله ورزش‌های بومی محلی کشور است.

وی بیان کرد: اردوی تیم ملی کشتی گورش از شانزدهم تیر ۹۸ در سالن ورزشی شهید علیدخت بجنورد استان خراسان شمالی با حضور ۱۵ گورش‌کار آغاز شده و تا بیستم تیر ادامه دارد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان سمنان با اشاره به برگزاری رقابت‌های بین‌الملی گورش در ۲۷ و ۲۸ تیر ۹۸ در استان گلستان، تصریح کرد: این رقابت بین‌المللی با حضور ورزشکارانی از کشور‌های ترکمنستان، پاکستان، بنگلادش و ترکیه برگزار می‌شود که البته حضور آلیش‌کارانی از دیگر کشور‌ها هم محتمل است.

انتهای پیام / م

جزئیات راهیابی کشتی گورش گیر استان سمنان به ادروی تیم ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.