تور‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت‌های کشاورزی برگزار می‌شود.

برگزاری تور‌های رسانه‌ای برای ظرفیت کشاورزیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون دفتر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی گفت: خبرنگاران در قالب تور‌های رسانه‌ای با هدف معرفی ظرفیت‌های کشاورزی از طرح‌ های  شاخص این بخش بازدید می‌کنند.

شهاب سیدمحسنی معاون دفتر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در همایش خانواده بزرگ روابط عمومی این استان بیان کرد: بخش کشاورزی نیازمند منزلت بخشی، اعتبار و موضوعیت بخشی بوده که در همین راستا روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است با کمک رسانه‌ها فرهنگ، منزلت و قابلیت بخش کشاورزی را به جامعه معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: محور کار روابط عمومی جهاد کشاورزی تعیین سیاست‌های اطلاع رسانی در بخش است که در این مسیر سعی شده با استفاده از همه امکانات رسانه‌ای ارتباط و تعامل اثربخشی با جامعه کشاورزی کشور برقرار شود.

سید محسنی افزود: برقراری تعامل موثر با خبرنگاران و رسانه‌ها به عنوان ابزار‌های انتقال پیام و اطلاعات در انتقال مفاهیم بخش کشاورزی از دیگر اقدامات روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون دفتر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به گستردگی بخش کشاورزی و وظیفه خطیر تامین امنیت غذایی که بر عهده این بخش است، افزود: اطلاع‌رسانی و اطلاع یابی در این حوزه نیازمند یک شبکه ارتباطی بسیار قوی است که بتواند با تمامی مخاطبین اعم از افراد جامعه، بهره‌برداران بخش کشاورزی و افراد تصمیم‌گیرنده حوزه کشاورزی ارتباط برقرار کند.

سید محسنی ایجاد گرایش به بخش کشاورزی در جامعه را از دیگر برنامه‌های این دفتر دانست و اضافه کرد: افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب با اجرای روش‌های نوین آبیاری و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، گیاهان دارویی توسعه باغ‌ها در اراضی شیب‌دار بوده که ترغیب جامعه کشاورزی در اجرای این سیاست‌ها در دستور کار روابط عمومی این وزارتخانه قرار دارد.

وی اظهار کرد: طرح‌های محوری بخش کشاورزی از جمله پرورش ماهی در قفس با هدف توسعه آبزی پروری در کشور و احیای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی دشت خوزستان و ایلام است، که برای تسهیل در روند اجرا و توسعه طرح‎های شاخص در مراحل مختلف پیوست اطلاع‌رسانی تهیه شده است.

معاون دفتر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: تغییر کشاورزی از سنتی به مدرن از دیگر سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است، که در ارتباط با معرفی ابزار و روش‌های نوین با استفاده از تکنیک‌های مختلف است.

سید محسنی تاکید کرد: مکانیزه شدن کاشت و برداشت برنج در شمال کشور، گام برداشتن به سوی خوداتکایی در تولید روغن و افزایش بی‌سابقه روش‌های نوین آبیاری از ۱۲۰۰ هکتار در سال ۹۲ به بیش از ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار هکتار در سال جاری از تحولات مثبت بخش کشاورزی در سنوات اخیر است.

معاون دفتر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه کشاورزی به عنوان محور توسعه کشور نیازمند روابط عمومی مقتدر است، گفت: تلاش در جذب نیرو‌های توانمند و متخصص و بکارگیری تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در دستور کار این دفتر قرار دارد.

وی بیان کرد: روابط عمومی جهاد کشاورزی در مرکز و استان‌ها از جمله روابط عمومی پیشرو بوده و از لحاظ کار حرفه‌ای در جشنواره‌ها همیشه رتبه برتر را داشته است.

گفتنی است، نشست خانواده بزرگ جهاد کشاورزی استان فارس با هدف هم‌اندیشی در ارتباط با کارکرد‌های نوین در روابط عمومی از ۱۷ تا ۱۵ تیرماه امسال و با حضور بیش از ۸۰ نفر از اعضای این خانواده در شهرستان شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/ت

برپایی تور‌های رسانه‌ای برای ظرفیت کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار