آمران به معروف و ناهیان از منکر خراسان رضوی طی سه ماه نخست امسال ۴۷۸ هزار تذکر لسانی بدون تشکیل پرونده قضایی انجام دادند.

تذکر لسانی آمران به معروف بدون تشکیل پرونده قضاییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید عبدالله ارجائی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: تعداد ۳۶۰ هزار تذکر در شهر مشهد و بقیه در سایر شهر‌های استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۹۵۶ مورد از تذکرات یاد شده با مقاومت اولیه مردم رو به رو شده است تصریح کرد: از این تعداد دو مورد به کلانتری مراجعه کردند و در آنجا بدون نیاز به تشکیل پرونده قضائی موضوع حل و فصل شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت:  اگر روش صحیح و درست امر به معروف و نهی از منکر را یاد داشته باشیم شهروندان هم پذیرای این موضوع هستند.

ارجائی افزود: هم اینک ۹ هزار و ۹۰ نفر در خراسان رضوی آموزش‌های مربوط به امر به معروف و نهی از منکر را فرا گرفته‌اند و طرح طلایه داران معروف در ۱۳ شهرستان استان در حال اجراست.

وی تصریح کرد: شهروندان از اقشار مختلف با شرط حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، سن ۲۵ تا ۶۰ سال و نداشتن سابقه کیفری می‌توانند در دوره‌های طرح "طلایه داران معروف" شرکت کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت:  در طرح طلایه داران معروف، افراد پس از طی کردن مراحل مختلف گزینش، آموزش و کسب مجوز در قالب گروه‌های تذکر لسانی سازماندهی می‌شوند و در مأموریت‌های قانونی امر به معروف و نهی از منکر و عمل به وظیفه الهی به ترویج معروفات و مقابله با منکرات می‌پردازند.

انهای پیام//ف.غ

"طلایه داران معروف" به ترویج معروفات و مقابله با منکرات می پردازند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار