تیراندازی استان قم برای نخستین‌بار با درخشش غرقابی ملی‌پوش پرافتخار خود در مسابقات ۲۰۱۹ قهرمانی دانشجویان دنیا به مدال جهانی دست یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ امسال سی‌امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان با حضور ورزشکاران بیش از یکصد کشور جهان برگزار می‌شود و شهر ناپل ایتالیا میزبانی این رقابت‌ها را انجام می‌دهد، مسابقاتی که تیراندازی یکی از رشته‌های جذاب و مهم آن برای قمی‌های علاقمند به ورزش است.

این در حالی است که مسابقات ورزشی دانشجویان جهان علاوه بر تیراندازی در سایر رشته‌ها نظیر والیبال، تیراندازی با کمان و تکواندو نیز جریان دارد و نزدیک به ۶ هزار ورزشکار در آن حضور دارند، رقابت‌هایی که در سه شهر ناپل، سالرنو و کاسرتا کشور ایتالیا جریان دارد و نقره تیراندازی آن نصیب ورزش قم شد.

تیراندازی قم بعد از کسب نخستین مدال آسیایی خود در سال ۲۰۱۵ از پیکار‌های قهرمانی نوجوانان آسیا توسط یک بانوی تیرانداز به نام سیده‌رویا صبح‌خیز، این بار در پیکار‌های ۲۰۱۹ قهرمانی دانشجویان دنیا توسط یک مرد تیرانداز به نام هادی غرباقی موفق به کسب مدال جهانی شد.

در این مسابقات که دقیقا یک هفته بعد از پایان رقابت‌های تیراندازی قهرمانی اروپا به انجام رسید و چهره‌های مطرح اروپایی نیز در آن حضور داشتند، هادی غرباقی نماینده کشورمان در رشته تفنگ بادی بود که در بخش انفرادی با وجود تلاش برای کسب مدال توفیقی کسب نکرد، اما در بخش تیمی صاحب به نشان نقره جهان رسید.

این موفقیت در سومین روز یونیورسیاد ۲۰۱۹ توسط تیراندازان کشورمان در تفنگ بادی ۱۰ متر آقایان به دست آمد و پس از پایان دور مقدماتی و با توجه به نتایج تیراندازان ایران در بخش انفرادی، تیم کشورمان پس از چین در جایگاه دوم ایستاد و صاحب نشان نقره دنیا شد، در حالی که ترکیب این تیم را هادی غرباقی تیرانداز قم در کنار امیرمحمد نکونام و مهیار صداقت تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام /ح

نخستین مدال جهانی تیراندازی قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار