مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بااشاره به راه اندازی مراکز طرح افق با رویکرد ارائه خدمات اجتماعی گفت: این مراکز با هدف خدمت به اقشار نیازمند در محل اماکن متبرکه راه اندازی می‌شوند.

مراکز طرح افق با هدف کمک به نیازمندان در کرمان راه اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان صبح امروز (۱۵ تیرماه) در مراسم افتتاحیه اولین مرکزطرح افق استان کرمان در امامزاده محمد (ع) با اشاره به گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: فلسفه دهه کرامت خدمت رسانه کریمانه بدون منت به مردم است.

وی بااشاره به اینکه یکی از سیاست‌ها و اهداف سازمان اوقاف در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در کشورمی باشد گفت: تا کنون اقدامات بسیار ارزشمندی بااجرای ویژه برنامه‌های مختلف سازمانی در اعیاد و مراسم‌های ملی و مذهبی در آستان امامزادگان و اماکن متبرکه انجام شده است.

حجت الاسلام تدینی افزود: با توجه به اینکه یکی از مهمترین اقدامات اجرایی اوقاف عمل امینانه به نیات واقفین خیراندیش می‌باشد و بسیاری از نیات موقوفات همسو با حل مشکلات اجتماعی و نگاه به معشیت مردم خلاصه شده است، سازمان اوقاف در راستای ساماندهی این امور طرح مراکز افق را در بقاع متبرکه کشور به اجرا گذاشته تا علاوه بر ترویج برنامه‌های فرهنگی و قرآنی، بعد خدمات اجتماعی و امور خیریه اوقاف درجامعه منعکس و گسترش یابد.

مدیر کل اوقاف کرمان با بیان اینکه در کنار مباحث دینی و مذهبی رسیدگی به وضعیت اقتصادی و معشیت اقشار نیازمند از مهمترین اهداف سازمان اوقاف می‌باشد، افزود: در قالب طرح افق با شناسایی مجاوران و نیازمندان اطراف بقاع متبرکه، مشکلات این قشر از جامعه مورد رسیدگی و توجه قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام تدینی گفت: مدیریت طرح افق به هیئت امناء وخادمین اماکن متبرکه واگذار شده و در این طرح با آموزش وقف یار پس از شناسایی نیازمندان کلیه مساعدت‌ها و کمک‌های مالی که تا کنون در ادارات اجرایی اوقاف انجام می‌شده در مراکز طرح افق اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در طرح افق نه تنها به بعد خدمات اجتماعی اقشار نیازمندان اطراف بقاع متبرکه توجه شده بلکه بعد فرهنگی و مشارکت آن‌ها در مباحث فرهنگی هم توجه ویژه‌ای شده است.

مدیر کل اوقاف استان گفت:تمام اعتبارات طرح افق از محل در آمد و عواید موقوفات منطبق استان تامین می‌شود، اما در اجرای آن باید از ظرفیت‌های مردمی و خیرین استفاده شود.

انتهای پیام/س

راه اندازی مراکز طرح افق با هدف کمک به نیازمندان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار