مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مصرف ۸ هزار و ۷۷ مگاوات در استان، امسال تاکنون برای ششمین بار از پیک پارسال نیز عبور کردیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود دشت بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با مصرف ۸ هزار و ۷۷ مگاوات در شبانه روز گذشته استان رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۱۹ درصد رشد داشته و  امسال تاکنون برای ششمین بار از پیک سال قبل نیز عبور کردیم.

وی افزود: مصرف برق در خوزستان طبق آخرین پایش نقشه برق کشور، در وضعیت زرد است که مشترکان با کاهش حداقل ۵ درصدی در مصرف برق خود، شبکه را در حالت سبز و پایدار قرار دهند.

دشت بزرگ ادامه داد: در ماه‌های گرم که از قبل بار سرمایشی به شبکه اضافه شده و شبکه در اوج مصرف است نباید چنین رشد‌هایی در شبکه رخ دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: تاکنون به غیر از چند مورد جزیی ناشی از آسیب تجهیزات، خاموشی در شبکه انتقال و فوق توزیع این شرکت رخ نداده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: تمهیدات لازم برای پایداری شبکه اندیشیده شده و مصرف بهینه برق از سوی مشترکان می‌تواند این پایداری را تضمین کند.

وی گفت: از مشترکان می‌خواهیم با توجه به پیش بینی افزایش دما، استفاده از وسایل پر مصرف را در ساعت‌های پایانی شب یا اوایل صبح که خارج از ساعت‌های پیک (۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳) است، انجام دهند.

انتهای پیام/م

افزایش مصرف برق در فصل تابستان

برچسب ها: مصرف برق ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.