روزنامه رای الیوم در مطلبی نوشت تشکیلات خودگردان فلسطین برای نخستین بار به صورت ضمنی از احتمال انحلال خود به سبب فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الکترونیکی رای الیوم در مطلبی نوشت: مسئولان تشکیلات خودگردان اخیرا به شیوه‌ای غیررسمی به دولت اردن اعلام کرده‌اند در صورتی که تحریم اقتصادی آمریکا و اسرائیل علیه این تشکیلات ادامه یابد، شاید مجبور شود گام‌های سختی بردارد.

منابع سیاسی اردن در این خصوص به رای الیوم گفتند مقامات امان برای نخستین بار است که اشاراتی از زبان مقامات فلسطین درباره برداشتن گام‌های سخت در موضوع آینده تشکیلات خودگردان می‌شنوند؛ گام‌هایی که شاید به اعلام انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین منجر شود. پیشتر نیز محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، به این گزینه اشاره کرده بود.

به نوشته رای الیوم، آمریکا و رژیم صهیونیستی به منظور مجازات تشکیلات خودگردان به سبب موضعی که در خصوص کنفرانس اخیر بحرین داشت، آن را تحت تحریم اقتصادی قرار دادند.

دو روز پیش دیداری مشورتی بین اردن و تشکیلات خودگردان صورت گرفت و صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، در سفر به اردن با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

به نظر می‌رسد عریقات پیام محمود عباس را به مقامات اردن منتقل کرده است؛ پیامی با این مضمون که در صورتی که مواضع آمریکا و اسرائیل تشدید شود، تشکیلات خودگردان گزینه‌های زیادی ندارد. به نوشته رای الیوم، عریقات به الصفدی گفته است بعد از تهدید‌های کوشنر مبنی بر مجازات نهاد‌های فلسطینی، تشکیلات خودگردان نخواهد توانست به وظایف خود عمل کند.

عریقات همچنین از تلاش‌ها برای تحریک مردم فلسطین علیه تشکیلات خودگردان تحت عنوان مشکلات اقتصادی و معیشتی ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار