جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس گفت اگر سمت نخست‌وزیری این کشور را عهده دار شود جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای اولویت شماره یک او در خاورمیانه خواهد بود.

ادعای وزیر خارجه انگلیس: دست نیافتن ایران به سلاح هسته‌ای اولویت شماره یک ما در خاورمیانه است!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با جوئیش نیوز گفت جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای اولویت اصلی او در خاورمیانه است.

به گزارش پایگاه اینترنتی جوئیش نیوز، جرمی هانت گفت که اگر او وارد داونینگ استریت شود (سمت نخست وزیری را عهده دار شود)، جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای اولویت شماره یک او در خاورمیانه خواهد بود.

او همچنین درباره اهمیت روابط انگلیس و رژیم صهیونیستی صحبت کرد.

وی در واکنش به تهران که اعلام کرد غنی سازی بیش از اندازه تعیین شده در توافق هسته‌ای انجام می‌دهد، تاکید کرد: «ما در تلاش هستیم ایران را غیرهسته‌ای نگه داریم. ما حامیان قوی این توافق هستیم، زیرا ما فکر می‌کنیم که اسرائیل و خاورمیانه امروز امن‌تر از زمانی هستند که ایران به پیش رود و یک سلاح هسته‌ای تولید کند!»

در همین حال وزارت خارجه انگلیس در واکنش به گام دوم برجامی تهران ادعا کرد لندن به توافق هسته‌ای پایبند است و ایران باید از تمامی فعالیت‌های مخالف با آن دست بکشد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «ایران باید تمامی فعالیت‌های ناسازگار با پایبندی هایش در توافق هسته‌ای را متوقف و از آن‌ها عقب نشینی کند.»

وزارت خارجه انگلیس همچنین اعلام کرد: «لندن از طریق کمیته‌ای مشترک با دیگر امضاکنندگان توافق هسته‌ای هماهنگی به عمل خواهد آورد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۶ ۱۷ تير ۱۳۹۸
هی جرمی هانت مامور روباه پیر: این سخنان را خرج تبلیغاتی مردم کشورت کن خودت بسیار خوب میدانی که ایران هرگز بدنبال ساخت سلاح هسته ای و انباشت آن نیست هم تو میدانی.... هم اتحادیه اروپا میداند..... هم احق درجه یکی بنام ترامپ همه در یک اجماع و با نظر متفق القول میدانید که وقتی رهبر حکیم و فرزانه ما ساخت و تولید و انباشت سلاح هسته ای را "حرام" اعلام کرده اند و سندیت این موضوع نزد سازمان ملل موجود است یعنی چه؟! بنابراین قهرمان بازی در نیار و این سناریو های تاریخ گذشته فقط مصارف تبلیغاتی درونی برای شما غربیها دارد و دیگر چنان این حنا بی رنگ شده که از حد مرز متعارف و قابل قبول گذشته است.....بنابراین با اظهارات سخیف خودتان را بیشتر مضحکه افکار بین الملل نکنید........
آخرین اخبار