مدیرکل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سند اجرایی اشتغال استان کرمانشاه از لحاظ محتوا و کمیت بر اساس نیاز ها تدوین شده و مبنایی مهم برای مقایسه فعالیت‌ها است.

محتوای سند اجرایی اشتغال استان کرمانشاه بر گرفته از تجربیات وآمارها  استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، عزیزی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: محتوای سند اجرایی اشتغال استان کرمانشاه را بر گرفته از تجربیات سال گذشته و آمار‌های موثق دانست و اظهار داشت: سند اجرایی اشتغال استان کرمانشاه از لحاظ محتوا و کمیت بر اساس نیاز‌ها تدوین شده و مبنایی مهم برای مقایسه فعالیت‌ها است.


عزیزی ادامه داد: بعد از ابلاغ سند اجرایی اشتغال تکلیف کلیه دستگاه‌ها در راستای ایجاد اشتغال معلوم است و می‌بایست طبق این سند که بر گرفته از آمار‌های موثق و بر اساس پروتکل‌های بین المللی است عمل نمایند.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان داشت: سند اجرایی اشتغال استان کرمانشاه با هدف گذاری ۳ درصد کاهش نرخ بیکاری در این استان تصویب شده است.


وی ابراز داشت: سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ در کل کشور ۱ درصد نرخ بیکاری افزایش پیدا کرد و علت آن هم تحریم‌های شدید، شوک ارزی و روند تعطیلی بعضی از واحد‌ها بود و در چنین شرایطی برای حدود ۵۰۰ هزار نفر ایجاد اشتغال شد.


حسن عزیزی با اعلام این موضوع که در سال ۹۶ و ۹۷ نرخ اول بیکاری را در کشور داشتیم تصریح کرد: در این سال‌ها اتفاقات مهمی رخ داد و ما توانستیم ضمن مهار نرخ بیکاری، کاهش ۲/۹ آنرا داشته باشیم یعنی نرخ بیکاری در استان کرمانشاه از ۲۱/۶ به ۱۸/۷ رسید.


وی میزان اشتغال ایجادی بر اساس سند اجرایی اشتغال در شهرستان هرسین و در سالجاری را که به تفکیک دستگاه‌های اجرایی می‌باشد ۲۶۷۴ شغل عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا باید اشتغال ۹۳۴ نفر خالص (پایدار) باشد.


این مقام افزود: طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری از عنایات ویژه مقام معظم رهبری و از یادگار‌های دولت تدبیر و امید است و شهرستان هرسین در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری مقام اول در استان کرمانشاه را دارا است.

انتهای   پیام/ز

ابلاغ سند اجرایی اشتغال  به  فرمانداری هرسین 

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.