رئیس جمهور خطر هجوم ملخ‌های صحرایی را خطر بزرگی ذکر کرد که بخش قابل توجهی از سطح زیر کشت را در معرض تهدید قرار داده بود.

بررسی اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در خصوص مبارزه با ملخ‌های صحراییبه گزارش حوزه دولت‌ گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان‌، در جلسه امروز هیئت وزیران که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری برگزار شد، وزارت جهاد کشاورزی گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی در بیش از ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ۹ استان سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی و ایلام ارائه کرد.

 روحانی خطر هجوم ملخ‌های صحرایی پس از سیل گسترده امسال را خطر بزرگی ذکر کرد که بخش قابل توجهی از سطح زیر کشت و تولید محصولات باغی و زراعی، مراتع، جنگل‌ها و بیشه زار‌ها را در معرض تهدید قرار داده بود و خوشبختانه با عملیات گسترده و به موقع در سطح ۷۳۵ هزار هکتار از اراضی، در سطح ۹ استان با این تهدید مقابله کردند و خسارات وارده را به حداقل کاهش دادند.

دولت در ادامه، «ضابطه انصراف دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی ثابت از ادامه فعالیت» را تصویب کرد.

هیئت وزیران همچنین مبلغ حق امتیاز و جریمه‌های قانونی جبران عدم انجام تعهدات دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی را تعیین نمود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سالاری
۲۱:۳۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام سپاس فراوان لطفا از اموال نامزدهای انتخابات مجلس خبر تهیه کنید
آخرین اخبار