رئیس‌ دفتر رئیس جمهور گفت: اینستکس یک روش تبادل است، اما این کافی نیست و ما دنبال کار ظاهری نیستیم.

اینستکس کافی نیست، می‌خواهیم مشکل تجار حل شودبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به روند کاهشی قیمت ارز، اظهار کرد: نظر دولت این است قیمت ارز این نیست و حباب دارد و ما سال گذشته شاهد بسیاری از التهابات بازار ارز در جامعه بودیم و قیمت ارز تحت تأثیر فضای تبلیغاتی و روانی قرار گرفت.

وی در مورد اینستکس با اشاره به اینکه یک بار انتقال پول از این طریق انجام شده است، گفت: اینستکس یک روش تبادل است، اما این کافی نیست و ما دنبال کار ظاهری نیستیم، بلکه ما می‌خواهیم مشکل تجار حل شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: اطمینانی که توسط مردم و تولید کنندگان به وجود آمده، یک آرامشی در بازار ارز ایجاد کرده و ما هنوز معتقدیم که قیمت ارز بالا است و دولت نیز قصد ندارد دخالت مستقیمی در روند بازار ارز داشته باشد ؛ولی ما شاهد کاهش قیمت برخی کالاها هستیم.

واعظی همچنین درباره افزایش قیمت لبنیات هم گفت: لبنیات حتماً باید سر سفره مردم باشد و گزارش های ارائه شده به دولت افزایش قیمت لبنیات را تایید می کنند. در این زمینه تذکر لازم به وزارت جهاد کشاورزی داده شده است که افزایش قیمت را کنترل کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کالاهای خوراکی و مورد نیاز مردم که ممکن است تحت تاثیر اتفاقات مقطعی قرار گیرد، باید حتماً نظارت بیشتری بر آن کالا ها انجام شود.

واعظی در مورد فیلم پخش شده در شبکه سه درباره دور زدن تحریم‌های نفتی، یادآور شد: این فیلم انتشار یک مقاله خارجی بود و قرار شد صدا و سیما مراقبت بیشتری کند.

وی همچنین درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک هم گفت: این موضوع در معاونت سیاسی و وزارت خارجه در حال بررسی است و یک ماه مانده به این سفر تصمیم گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار سیاسی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار