بایدمواد مخدر به یک دغدغه عمومی تبدیل و تشکل‌های مردمی در حوزه پیشگیری نقش‌آفرینی کنند.

مواد مخدر معظلی بزرگ و یک دغدغه عمومی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در همایش گرامی داشت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: برای اینکه برنامه ریزی‌ها در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر با موفقیت همراه باشد باید این موضوع به یک دغدغه عمومی تبدیل شود.
 
وی تصریح کرد: نوجوانان، جوانان و بانوان بیش از سایر اقشار جامعه در معرض آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی  گفت: مبارزه و پیشگیری با مواد مخدر از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است متاسفانه اعتیاد باعث سقوط ارزش‌ها و هنجار‌های فرهنگی در جامعه می‌شود به طوری که افراد در معرض اعتیاد حتی بدیهی‌ترین موارد اخلاقی را هم زیرپا می‌گذارند.

جعفری افزود: دولت در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر در ابعاد مختلف بسیار جدی است و برای دستیابی به این هدف از همه ابزار‌ها استفاده می‌کند، اما به دلیل فراوانی تهدیدات در این زمینه، توان دستگاه‌های اجرایی کافی نیست.

وی ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر باید به یک دغدغه اجتماعی تبدیل شود و به لایه‌های مختلف جامعه تسری پیدا کند و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در امر مبارزه با مواد مخدر، با اولویت پرداختن به موضوع پیشگیری از آسیب‌های ناشی از مصرف مواد، نقش آفرینی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی  گفت: ایجاد خانه ی تشکل‌های فعال در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اقدام بسیار خوب و قابل توسعه در استان و شهرستان‌ها است که با حمایت دولت و سازمان‌های مردم نهاد تحقق پیدا می‌کند و هدف اصلی آن مشارکت دادن مستقیم مردم در امر مقابله با آسیب‌های اجتماعی است. 

جعفری افزود: توان دستگاه‌های اجرایی در حوزه مبارزه با مواد مخدر بسیار محدود است و انتظار می‌رود که تمامی اقشار جامعه به صورت همه جانبه از متولیان این بخش حمایت کنند؛ علاوه بر این، رسانه‌ها هم می‌توانند در راستای آگاهی بخشی، توجیه افکار عمومی و پیشگیری از بسیاری آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر نقش بسزایی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در حوزه مبارزه با مواد مخدر، اجرای برنامه‌های کوتاه مدت است که باید این موضوع آسیب شناسی شود که چرا به رغم تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد در طی ۴۰ سال گذشته، ناموفق بوده ایم و اهداف مدنظر در این رابطه تحقق نیافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی  گفت: به نظر می‌رسد که باید در سیاست‌ها و روش‌های مقابله با آسیب‌های اعتیاد بازنگری کرد و برای سال ۹۸ یک راهبرد دقیق مشخص شود که این امر جز با مشارکت تشکل‌های مردمی و فهم مشارکت اجتماعی امکان پذیر نیست.
 
انتهای پیام//م.ی
 

تشکل های مردمی راهبرد مقابله با آسیب های اعتیاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.