با اجرای طرح راهبری شغلی کشت گیاه لوفا ۳۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان مشغول به کار شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد -م، فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد با ۳۶ سال سن کارآفرین موفقی است که با کشت و فرآوری گیاه لوفا و اجرای طرح نظام راهبری شغلی توانسته زمینه اشتغال ۳۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را فراهم کند.

این کارآفرین موفق، طلبه و از نیرو‌های جهادی بوده که در مناطق محروم جنوب استان کرمان به محرومان خدمت‌رسانی می‌کرده، بیان کرد: به‌منظور کمک به حل مشکلات مردم محروم مناطق جنوبی کرمان پس از تحقیقات کامل و با توجه به آب‌وهوای منطقه برای نخستین بار اقدام به کشت گیاه لوفا در جنوب کرمان کرده و توانستم با تشویق و ترغیب، افراد محروم زیادی را در جنوب کرمان به گشت گیاه لوفا مشغول و زمینه کار و درآمد برای آن‌ها فراهم کند.

این کارآفرین افزود: با اجرای طرح نظام راهبری شغلی توسط کمیته امداد هم‌اکنون ۳۵ کشاورز اقدام به کشت پنج هکتار گیاه لوفا در مناطق محروم جنوب کرمان کرده‌اند که پس از به ثمر نشستن و برداشت میوه لوفا محصول تولیدی آن‌ها به نرخ روز خریداری می‌شود.

وی به روش‌های کشت محصول لوفا و فرآوری و تبدیل آن به محصولات مختلف ازجمله لیف‌های گیاهی، اسکاچ ظرف‌شویی، کفی صندل و انواع محصولات خلاقانه دیگر اشاره کرد و گفت: این محصول پس از کشت، مدت سه تا چهار ماه میوه آن به بار می‌نشیند و پس از برداشت محصول، فرآوری آن در کارگاه صورت می‌گیرد.

این کارآفرین موفق ادامه داد: علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۳۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان از طریق اجرای طرح راهبری شغلی، همچنین توانسته با راه‌اندازی کارگاه فرآوری محصول لوفا زمینه اشتغال ۳۵ نفردیگر از مددجویان و محرومان را فراهم کند.

این جوان  افزود: بیشترین محصولی که از گیاه لوفا تولید می‌شود انواع لیف‌های گیاهی است که خواص منحصربه‌فردی برای پوست دارد که ازجمله آن می‌توان به بهبود گردش خون و تغذیه مناسب‌تر پوست، کاهش چین‌وچروک پوست، کاهش جوش‌های سرسیاه و سرسفید پوست صورت و بدن و کمک به لطافت، روشنی و استحکام پوست اشاره کرد.

وی بابیان اینکه کاشت و فرآوری این محصول کار حرفه‌ای است و گفت: با چند سال تجربه و کاشت این محصول و دانش تخصصی کاشت و فرآوری موفق به توسعه طرح و راهبری شغلی ۳۵ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان شده‌ام.

 کمیته امداد با اجرای طرح نظام راهبری شغلی با بهره‌مندی از کارآفرینان حرفه‌ای باهدف مشارکت در برنامه اشتغال امداد، فرصت‌های شغلی برای محرومین ایجاد خواهد کرد و کارآفرینان با راهبری، کمک و هدایت مددجویان راه‌های کسب درآمد را به آن‌ها آموزش خواهند داد تا بتوانند به‌صورت مستقل دارای شغل شده و کسب درآمد کنند.
انتهای پیام/ی

کاشت گیاه لوفا در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار