درمراسمی با حضور برخی معاونان استانداری، مدیران کل، نماینده مجلس و مسئولان محلی کلنگ آغاز ساخت یک مجتمع گلخانه‌ای را در این شهرستان بر زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: مجتمع گلخانه‌ای در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار ساخته می‌شود. در مرحله نخست فعالیت این مجتمع در گستره‌ای هشت هکتاری که امروز عملیات اجرای آن آغاز شد برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد:  پس از تأمین اعتبار مرحله دوم این طرح کشاورزی اجرا خواهد شد  و از مزایای ساخت مجتمع تولید محصولات گلخانه‌ای استفاده بهینه از آب کشاورزی، اشتغالزایی مناسب، درآمدزایی بالا، تولید میوه‌های خارج از فصل، کاهش مصرف آب و افزایش ۱۰ برابری حجم تولید محصولات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراستان رضوی  گفت:  شرکت توس سرمایه گذار مجتمع گلخانه‌ای مه ولات است که مقرر شد ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این طرح توسط سرمایه گذار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر آن در قالب پرداخت تسهیلات تأمین شود. این مجتمع گلخانه‌ای با الگوبرداری از مدل اسپانیایی با سازه فولادی مولتی اسپان، پوشش دیواره پلی کربنات و سقف پلاستیک به صورت همگن و مستحکم ساخته می‌شود.

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در سفر به مه ولات پس از حضور در گلزار شهدای این شهر و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، در منزل شهید "حسن جفار" یکی از شهدای این شهرستان نیز حضور یافت و در نشست شورای اداری  مه ولات حضور به عمل آورد.

فیض آباد، مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه ولات در فاصله ۲۰۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد. مه ولات رتبه نخست سطح کشت و تولید پسته و انار و عنوان پنجم سطح زیرکشت و تولید زعفران را در خراسان رضوی به خود اختصاص داده است.

۹۷ درصد اشتغال این شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است. سالانه ۳۳ هزار تن انواع محصولات از سطح ۲۷ هزار هکتار مزرعه و باغ مه ولات برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.
 
انتهای پیام//م.پ

 

استاندار خراسان رضوی کلنگ ساخت یک مجتمع گلخانه‌ای در مه ولات را بر زمین زد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.