اظهارات اخیر رئیس موساد درباره نفوذ این سازمان جاسوسی در سیاست خارجی، موجب نگرانی مقامات وزارت خارجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نوشت: منابعی در وزارت امور خارجه اسرائیل می‌گویند یوسی کوهن، رئیس موساد، این دستگاه اطلاعاتی را به بازوی وزارت امور خارجه تبدیل کرده است.

اظهارات کوهن در سخنانی خود در کنفرانس هرتزلیا موجب نگرانی تشکیلات سیاسی رژیم صهیونیستی شده است. کوهن روز دوشنبه در این کنفرانس گفت موساد در تشخیص فرصت‌ها به منظور به حداکثر رساندن نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه نقش دارد.

یک منبع با اعلام اینکه «اظهارات کوهن آخرین میخ بر تابوت وزارت امور خارجه است.»، گفت: «کوهن این موضوع را روشن کرد که چه کسی سیاست خارجی اسرائیل را در منطقه رهبری می‌کند و آن موساد است نه خود این وزارتخانه.»

بر اساس این گزارش، مقامات بلندپایه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی همچنین ابراز نگرانی کردند که کوهن و مئیر بن شبات، مشاور امنیت ملی، قصد دارند مسئولیت بخش بیشتری از فعالیت‌های این وزارتخانه را به دست بگیرند و آن‌ها از بالا دستور می‌گیرند که اشاره آن‌ها به دفتر نخست وزیری بود.

این منابع بلندپایه گفتند مقامات موساد درباره اقدامات خود در خاورمیانه و فراتر از آن به وزارت امور خارجه اطلاع‌رسانی نمی‌کنند.

به نوشته یدیعوت آحارانوت، پس از کاهش بودجه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و محدود شدن مسئولیت‌هایش، این چالش به مشکلات مقامات این وزارتخانه می‌افزاید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار