پرنده نگری در تالاب‌ها و آببندان‌های مازندران با مهاجرت پرنده‌های تابستان گذران در روستا‌های شرق و مرکزی استان افزایش یافت.

کوروس ربیعی رئیس اداره نظارت بر امورحیات وحش محیط زیست مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه مهاجرت پرندگان تابستان گذران از فصل بهار آغاز شده است، گفت: همه ساله در فصل تابستان پرنده‌های مثل چلچله ها، حواصیل‌ها، پرنده‌های کنار آبزی، گنجشک‌ها و پرستو‌ها برای جوجه آوری به تالاب‌ها و آببندان‌های منطقه مهاجرت می‌کنند.
 
وی افزود: آببندان‌ها و تالاب‌های استان در مناطق شرق و مرکزی استان از جمله گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، جویبار و بابل مامن و زیستگاه پرندگان تابستان گذران است.
 
ربیعی گفت: آببندان‌های بابل امسال به دلیل رشد و نمو نیلوفر‌های آبی و پوشش نی، زیستگاه پرنده سسک تالابی همچون پرستو‌های دریایی، حواصیل‌های ارغوانی، بوتیمار کوچک است و زمینه را برای ورود پرنده نگری در این مناطق را فراهم کرده است.
 
رئیس اداره نظارت بر امورحیات وحش محیط زیست مازندران افزود: پرنده نگر‌ها می‌توانند در این فصل، جوجه آوری پرندگان را در تالاب‌های و آببندان‌های استان بدون تجهیزات و امکانات ببینند.
 
وی گفت:بهار و تابستان فرصت مناسبی برای جذب توریسم و گردشگر در بخش پرنده نگری است.
 
انتهای پیام/آ



ورود پرندگان تابستان گذران در آببندان‌ها و تالاب‌های استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار