جوان موفق سنقری با اختراع دستگاه فروتر مکانیکی و ثقلی که وزنی پنج برابر کمتر و قیمتی پنج برابر پایین‌تر از مشابه موجود در بازار را دارد کمک شایانی به حفظ منابع و مخازن آب‌های زیر زمینی و چشمه‌ها کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،جوان کارآفرین و مخترع سنقری که موفق به اختراع دستگاه فروتر مکانیکی شده است، گفت : گاهی می‌دیدم بر روی زمین‌های کشاورزی و چشمه‌ها برای اینکه مخازن آبی بعد از پر شدن سراریز نشود و آب هدر نرود از دستگاه فروتر استفاده می‌کنند تا آب شرب به تمامی مناطق، شهر‌ها و روستا‌هایی که از یک خط آب می‌گیرند برسد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های فروتر قبلی که در بازار موجود است وزنی بیشتر از ۵۰ کیلوگرم دارد و نیروی انسانی بسیار زیادی می‌طلبد که بتوانند در منابع آبی مهارش کنند، گفت : همچنین این دستگاه به دلیل حجم زیاد قیمت بالاتری نیز دارد که این موضوع مرا به فکر اختراع دستگاه جدیدتری با قابلیت‌های بالاتری وادار کرد.

این جوان سنقری ادامه می‌دهد: ابتدا به دلیل نداشتن سرمایه؛ ایده خود را با یک شیر گاز شهری عملی کردم و با یک سری تغییرات و جوشکاری آن را به دستگاه فروتر تبدیل و بر روی یکی از مخزن‌های آبی نصب کردم و بعد از تایید مفید بودن شروع به تغییراتی به منظور بهبود اختراعم کردم.

وی می‌گوید: اختراع من در کلر موجود در آب خراب نمی‌شود و جنس خاص این اختراع از زنگ زدن دستگاه جلوگیری می‌کند.

جوان سنقری تصریح می‌کند: از دیگر مزایای اختراع من موجود بودن قطعات در تمام کشور و تعمیر آسان آن است.

این مخترع سنقری بیان می‌کند: دستگاه فروتر مکانیکی و ثقلی اختراع شده توسط من وزنی پنج برابر کمتر و قیمتی معادل پنج برابر پایین‌تر از مشابه موجود در بازار را دارد.

وی ادامه می‌دهد: بعد از ثبت اختراعم برای تولید انبوه نیازمند سرمایه بودم به همین دلیل با مراجعه به کمیته امداد و دریافت ۲۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه از آن نهاد کار خود را به صورت گسترده آغاز کردم، اما اگر تسهیلات و سرمایه بیشتری در اختیار من قرار گیرد می‌توانم تولید انبوه دستگاه فروتر ۱۰ سانتیمتری را نیز آغاز کنم.

جوان کارآفرین و مخترع سنقری بیان می‌کند: اختراعم را به کمک کمیته امداد در یکی از نمایشگاه‌های مربوط به آب و خاک در کشور به نمایش درآوردم و در آن نمایشگاه شرکت‌های وابسته بسیاری که از بزرگترین تولید کنندگان دستگاه فروتر در کشور به شمار می‌روند به من پیشنهاد همکاری و پرداخت مبلغی در ازای فروش اختراعم به آنان را دادند، اما من به دلیل عرق و علاقه به شهر و استانم این پیشنهاد را هرچند بسیار وسوسه انگیز بود رد کردم.

جوان سنقری تایید می‌کند: من با کارگاه کوچک خود در شهرستان سنقر برای چندین نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل پایدار ایجاد کرده ام که اگر کارم را گسترش دهم قطعا اختراع من با درآمدزایی بالایی که دارد برای افراد زیادتری خیر و برکت به همراه خواهد آورد .

 

 

انتهای پیام/د

جوان سنقری موفق به اختراع دستگاه فروتر مکانیکی شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.