به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر اسکندرپور در بازدید از روند حفاری خط ۲ قطارشهری شیراز گفت: به موازات حفاری این خط، برنامه ریزی لازم برای اجرای سه ایستگاه عادل آباد، امیرکبیر و امام حسین (ع) انجام شده است تا بتوانیم در دهه فجر سال آتی خط دو مترو را با سه ایستگاه افتتاح کنیم. در این صورت یک رکورد در اجرای پروژههای قطارشهری در شیراز زده خواهد شد.
وی با اشاره به فروش ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۷ به منظور خط دو قطار شهری افزود: برای سال ۹۸ نیز ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر اوراق مشارکت به خط دو اختصاص یافته که در صورت تحقق جمعا یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث خط دو قطار شهری تزریق میشود.
شهردار شیراز اضافه کرد: طبق بررسیهای صورت گرفته با یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار میتوانیم بخشهای سازهای و اجرایی پروژه را تکمیل کنیم. همچنین تجهیزات و بخشهای فنی که بر پایه دلار است را نیز تامین اعتبار خواهیم کرد و پروژه را به سرانجام میرسانیم.
اسکندرپور ضمن یادآوری برنامه ریزیهای انجام شده برای اتمام حفاری خط دو قطار شهری تا پایان امسال گفت: هم اکنون این پروژه به صورت دو شیفت ۱۲ ساعته فعالیت و به طور متوسط روزانه ۱۵ متر حفاری مکانیزه دارد که براین اساس حفاری خط دو اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام میرسد.
وی با بیان اینکه برای جبران این تاخیر دو ماهه به پیمانکار پیشنهاد داده ایم که طی سه شیفت ۸ ساعته کار کنند و در این صورت میتوانیم حفاری خط دو را تا پایان امسال به اتمام برسانیم، خاطرنشان کرد: تاکنون چهار هزار و ۳۸۰ متر از خط دو قطارشهری شیراز حفاری شده است و با برنامه ریزی انجام شده و افزایش تعداد شیفتها سرعت اجرای پروژه را بالا میبریم.
شهردار شیراز در خصوص اجرای خط ۳ متروی شیراز از پل معالی آباد تا ایستگاه راه آهن نیز گفت: اجرای خط ۳ قطارشهری در پیوست بودجه سال ۹۸ قرار دارد و تلاش داریم در بودجه سال ۹۹ آن را قطعی کنیم. عدم کلنگ زنی آن نیز به این دلیل بود که میخواستیم اجرای این خط ابتدا در بودجه تصویب شود.
رییس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید گفت: امیدوار هستیم حفاری تونل خط دو قطار شهری شیراز را تا پایان سال ۹۸ به اتمام و در سال ۹۹ ایستگاههایی از این خط را به بهره برداری برسد.
قائدی با اشاره به برگزاری جلسه هیات مدیره سازمان قطار شهری در محل خط دو مترو افزود: تلاش شهردار شیراز، مجموعه مدیریت شهری و قرارگاه سازندگی خاتم به عنوان پیمانکار خط دو قابل توجه است و مقرر شده برای رصد و پایش مستمر پیشرفت پروژه هر سه هفته یک بار جلسه هیات مدیره را در محل پروژه خط دو برگزار کنیم.
عضور شورای اسلامی شهر شیراز بهره برداری از خط دو قطار شهری را از منظر توسعه عدالت اجتماعی، تسهیل دسترسی شهرکهای جنوبی شیراز به قطارشهری و وسایل حمل ونقل عمومی و افزایش کارکرد خط یک قطارشهری دارای اهمیت دانست.
انتهای پیام/م