شهردار شیراز گفت: شیراز مجوز آموزش و صدور گواهینامه راهبری مترو دریافت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز گفت: شیراز پس از شهر‌های تهران و مشهد به عنوان سومین شهر کشور، مجوز برگزاری دوره آموزشی و صدور گواهینامه راهبری قطار‌های مترویی را از شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های وزارت کشور، دریافت کرد.

وی افزود: شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور با درخواست شهرداری شیراز برای مجوز برگزاری دوره‌های آموزش سنجش مهارت و صدور گواهینامه راهبری قطار‌های مترویی شهر شیراز موافقت کرد و بدین ترتیب شیراز سومین پایگاه آموزش راهبری قطار‌های مترویی کشور شد.

اسکندرپور، ضمن تاکید بر نقش و اهمیت صدور مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی راهبران قطار‌های مترویی در شیراز، ادامه داد: با توجه به نیاز شدید متروی شیراز به راهبر برای کاهش فاصله زمانی حرکت قطارها، مذاکرات لازم با وزارت کشور و نیز هرگونه حمایت برای تسریع در روند ایجاد مرکز آموزش در شیراز و صدور گواهینامه راهبری انجام شد.

شهردار شیراز بیان کرد: کاهش چشمگیر هزینه‌های آموزش راهبری قطار، عدم نیاز به اعزام پرسنل برای آموزش راهبری به شهر‌های تهران و مشهد، افزایش تعداد دوره‌های آموزش راهبری در طول سال و به تبع آن افزایش تعداد راهبران آموزش دیده از مهمترین مزایای اخذ مجوز آموزش راهبری است.

اسکندرپور گفت: استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های آموزشی درون سازمانی شهرداری شیراز، افزایش سطح درآمد زایی از طریق آموزش نیروی انسانی دیگر شهر‌ها و استان‌های اطراف، ایجاد انگیزه در پرسنل برای آموزش راهبری درون سازمانی و خودکفایی در اجرای برنامه‌های آموزشی نیروی انسانی از دیگر مزیت‌های اخذ مجوز آموزش راهبری به شمار می‌آید.

وی افزود: با صدور این مجوز می‌توان با صرف هزینه‌هایی به مراتب کمتر و در زمان بسیار کوتاه تر، راهبران بیشتری تربیت کرد و همچنین فاصله حرکت قطار‌ها را کاهش داد و افزون بر این نقش مترو را در توسعه حمل و نقل شهری پُر رنگ‌تر کرد.

شهردار شیراز تصریح کرد: بدون تردید با راه اندازی این مرکز آموزشی در شیراز، سایر شهر‌های کشور به ویژه منطقه جنوب نیز می‌توانند برای آموزش به این شهر مراجعه و خدمات آموزشی راهبری دریافت کنند.
انتهای پیام/م

صدور گواهینامه راهبردی مترو برای شیراز

برچسب ها: قطار شهری ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار