دبیر اجرایی همایش بزرگ پیشگیری از آلزایمر گفت: چهارمین همایش بزرگ پیشگیری از آلزایمر به همت موسسه خیریه محمد امین برگزار شد.

مهرداد کوهرنگ بهشتی دبیر اجرائی همایش در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این همایش چهارمین برنامه‌ای است که در ۵ ماه اخیر به واسطه موسسه خیریه محمد امین برگزار شده که با استقبال زیاد سالمندان همراه بوده است.

حیدری قائم مقام خیریه امین با اشاره به اینکه محل برگزاری این همایش در کتابخانه مرکزی اصفهان بود افزود: یکی از اهداف موسسه خیریه محمد امین این است که عزیزان سالمند را شناسائی و نظام دهی کنیم و در این همایش به بیش از ۳۰۰ سالمند آموزش‌های پیش گیری از آلزایمر داده شد.

دکتر بهمن ضیایی پزشک عمومی هم تاکید کرد: با رعایت چند نکته ساده میتوان از مبتلا شدن به اختلالات ذهنی در آینده در امان بمانید، نکاتی مانند همواره مطالعه کردن، فعالیت فیزیکی و جسمی و پیاده روی کمک شایانی خواهد کرد.
 
 
وی ادامه داد: متاسفانه تا ۳۰ سال آینده جمعیت کشوربه سمت سالمندی خواهد رفت بدین معنا که از هر ۳ نفر ایرانی، یک نفر سالمند می‌شود سالمندانی که قطعا در آینده با مشکلات رفاهی، بهداشتی و درمان روبرو میشوند.

ضیایی تصریح کرد: یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که در پیری گریبان افراد را میگیرد اختلال حافظه و الزایمر است بایستی هم اکنون به فکر بود تا از بروز این چالش سلامت اجتماعی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ی
 


آلزایمر، بیماری که در سالمندی گریبانگیر افراد می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.