۸۰ منزل شخصی زائرپذیر در مشهد که بدون کسب مجوز و رعایت استاندارد‌های لازم اقدام به پذیرش زائر و مسافر می‌کردند، پلمب شد.

۸۰ منزل شخصی زائرپذیر غیر قانونی در مشهد پلمب شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت موضوع اقامت زائران و مسافران در مشهد، نظارت و بازرسی اماکن شخصی که در این زمینه فعالیت دارند بطور جدی و با قوت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: بسیاری از زائران و مسافران اطلاعی از غیرمجاز بودن فعالیت منازل شخصی در پذیرش زائر و مسافر ندارند به همین سبب اطلاع رسانی به آن‌ها در خصوص ضرورت توجه به مجوز فعالیت مراکز اقامتی بسیار حائز اهمیت است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: بررسی‌ها نشانگر فعالیت بیش از چهار هزار واحد منزل شخصی زائرپذیر در سطح کلان شهر مشهد است که با توجه به حساسیت‌های موجود در حوزه اقامت و ضرورت کنترل کمیت و کیفیت ارائه خدمات به زائران و مسافران این وضعیت به هیچ وجه پسندیده نیست.

بیدخوری افزود: به هیچ وجه افزایش مسافرخانه  های شخصی در مشهد سیاست اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی نیست و صدور " مجوز فعالیت موقت" برای چنین مکان‌هایی فقط با رعایت استانداردها، سابقه فعالیت و نیاز به ایجاد تنوع امکانات اقامتی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ۷۵۰ خانه مسافر در مشهد از نظر آئین نامه و ضوابط، امکان دریافت مجوز فعالیت دارند و تابستان امسال نیزبرای ۶۵۰ خانه مسافر در مشهد مجوز موقت فعالیت به منظور پذیرش و اقامت زائران صادر شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: بر اساس قوانین، خانه مسافر‌های مجوزدار باید مجوز و نرخنامه مصوب را در معرض دید عموم نصب و مسائل بهداشتی و امنیتی را رعایت کنند.


انتهای پیام//ف. غ


لزوم توجه زائران به مجوز فعالیت مراکز اقامتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.