جفای دولت در حق استان خراسان رضوی/حذف بودجه حاشیه شهر مشهد و زیارت/استاندار خراسان رضوی فردی توانمند باشدنماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت:در اعتبارات و ردیف بودجه سال ۹۸ سهم خراسان رضوی کم شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد   گفت: امسال جمع اعتبارات کشور در بحث لایحه بودجه برای کل کشور هزار و ۲۴ میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه هشت درصد جمعیت کشور را خراسان رضوی به غیر از زائران به خود اختصاص داده و همچنین از نظر مساحت عرضی در کشور ۳/۷ درصد به استان اختصاص دارد بودجه تعیین شده به استان خراسان رضوی در سال ۹۸ شش میلیارد و ۲۴۷ میلیون تومان می باشد.

نماینده مردم شهر مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان اعتبارات و میزان بودجه دراستان خراسان رضوی گفت: در سال گذشته سهم استان خراسان رضوی پنج هزار و ۹۲۴ میلیون تومان بوده است که این مقدار درسال ۹۸ افزایش داشته، اما نسبت به کل کشور متاسفانه کاهش داشته ایم.

پژمانفر افزود: با توجه به زائر پذیر بودن، قومیت‌های مختلف و مسائل امنیتی که مشهد دارد باید اعتبارات به همان میزان ۸ درصد باشد، اما متاسفاته حدود ۵ درصد اعتبارات به خراسان رضوی تعلق گرفته است که این مسئله منطقی نیست.

وی در خصوص ردیف بودجه حاشیه شهر مشهد و بودجه زیارت تصریح کرد: سال گذشته ردیف بودجه مستقلی برای کلان شهر‌های مشهد ۱۵ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که اگر آن هم صد در صد به مشهد تعلق بگیرد با توجه به معضلات و مشکلاتی که در این حوزه‌ها وجود دارد رقم قابل توجه نمی‌باشد و به بنظر میرسد در دولت برای این ردیف بودجه مزاح شده است و حاشیه شهر مشهد را ندید گرفتند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جدید هم برای دو ردیف حاشیه شهر و بودجه زیارت بودجه اختصاص داده نشد و با این وضعیت مشکلی حل نمی شود.

چرا انقدر انتخاب استاندار برای خراسان رضوی طول کشیده است؟

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر در ارتباط با انتخاب استاندار برای خراسان رضوی گفت: انتخاب استاندار به وزیر کشور و هئیت دولت ارتباط دارد و ما هم در این حوزه هیچ دخالتی نمی‌کنیم، اما گلایه این است که چرا انقدر انتخاب استاندار برای خراسان رضوی طول کشیده است.

وی تصریح کرد: دولت می دانست که در بازه زمانی که لایحه بودجه به مجلس می رود و چند استاندار بازنشسته می شوند، استان با مسائل و مشکلاتی که دارد نباید خالی از مسئول و معاون سیاسی و معاون عمرانی و فرماندار باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: باید استاندار خراسان رضوی فردی توانمند باشد و بتواند از تعطیلی مراکز تولیدی و خدماتی که در استان شاهد آن هستیم جلوگیری کند.

انتهای پیام// ا.آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.