یک بانوی کمانگیر کرمانشاهی که در مسابقات ورزشی با لباس فاخر کُردی ظاهر می‌شود، گفت : این هنر، یک ورزش باستانی است که در آن از کمان سنتی استفاده می‌شود و اگر به آثار باستانی کرمانشاه نگاهی بیندازیم یک سوارکار بر اسب با نیزه دیده می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،مهتاب باباحیدری یک بانوی کمانگیر کرمانشاهی که در فستیوال قزاقستان موفق به کسب مقام سوم شده در خصوص سابقه ورزشی خود در رشته سوارکاری گفت : از سال ۹۴ در بخش استقامت سوارکار بودم که به دلیل آسیب در مهره کمر و پس از سپری شدن روند درمان، کمانگیری را انتخاب کرده و به عنوان اولین زن کمانگیر بر روی اسب غرب کشور و بدون هیچ حمایتی در مسابقات شرکت کردم و با لباس کُردی در مسابقات حاضر شدم.

وی که به سوارکاری و هنر‌های رزمی سوار بر اسب علاقه دارد، گفت : این هنر‌ها شامل شمشیر، نیزه و کمان است که من ورزش حرفه‌ای خود را کمانگیری بر روی اسب انتخاب کردم.

به گفته این بانوی کمانگیر کرمانشاهی، در این مسابقه فرهنگی ورزشی که فستیوال مانند و فاقد جایزه بود با مشکلاتی مواجه شدم که نداشتن مترجم و حضور من بدون داشتن حامی نمونه‌ای از آن بود به گونه‌ای که به تنهایی تیر پرتاب کرده و سپس آن را جمع می‌کردم و حتی آن هنگام که نتیجه‌ها اعلام می‌شد پس از خواندن سه مرتبه، متوجه نامم شدم چرا که در آن موقع مشغول جمع آوری تیر‌های پرتاب شده بودم.

به گفته وی، این رشته ادغام سوارکاری و استفاده از تیر و کمان است که لازمه آن برای زنان شهامت و شجاعت است و به عنوان یک زن کمانگیر می‌خواهم توانمندی زنان ایرانی را به دنیا ثابت کنم.

باباحیدری اظهار داشت: نظرتنگی از مشکلاتی است که ورزشکاران با آن مواجه هستند و به عنوان بانویی که در رقابت تنگاتنگ با مردان هستم با مشکلات بیشتری مواجه هستم چراکه در گام نخست باید خود را ثابت می‌کردم تا بتوانم آن را ادامه دهم.

این بانوی کرمانشاهی به عنوان پرچمدار فستیوال فرهنگی ورزشی قزاقستان پس از گذراندن ۲روز رقابت بین ۱۵ کشور جهان، موفق به کسب مقام سوم کمانگیری فستیوال کوچ نشینان جهان شد و دیپلم افتخار فستیوال را از آن خود کرد .

 

 

انتهای پیام/د

کمانگیری یک ورزش باستانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.