امام جمعه ملایر گفت: به برکت اربعین امام حسین (ع) امروز عزت، قدرت و شهرت جهانی پیدا کرده ایم .

به برکت اربعین امام حسین (ع) امروز عزت، قدرت و شهرت جهانی پیدا کرده ایمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر گفت: امروز که در شرایط تحریم هستیم، با اعتماد به جوانان می‌توانیم بر تمامی تحریم‌ها فائق آئیم.

امام جمعه ملایر با تاکید بر فرهنگ‌سازی مسئولان درباره حرکت عظیم و میلیونی اربعین گفت: نگذاریم زیارت اربعین عادی شود.

برقراری افزود: مردم در راهپیمایی میلیونی اربعین قدرت جهان تشیع را انسجام بخشیده و این اقتدار را به رخ جهانیان می‌کشند.

او تجمع عظیم و میلیونی جهان تشیع از اقصی نقاط جهان در اربعین حسینی را فلسفه و حکمت اربعین سیدالشهدا (ع) عنوان کرد و افزود: این حرکت زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است.

امام جمعه ملایر بیان کرد: دشمنان این نکته را فهمیده اند که رشد جامعه شیعه به برکت عاشورا و مکتب انتظار است و با پرچم سرخ اباعبدالله الحسین (ع) می‌روند تا پرچم سبز مهدوی را جهانی کنند.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه به برکت اربعین امام حسین (ع) امروز عزت، قدرت و شهرت جهانی پیدا کرده ایم ادامه داد: ما نسبت به سیدالشهدا (ع) تکلیف داریم، چراکه امام حسین (ع) مردم را جهل و گمراهی نجات داد.

او با تاکید بر اینکه همه بر سفره اربعین حسینی دعوت شده اند، زیارت امام حسین (ع) را نوعی یاری رساندن به مکتب اباعبدالله الحسین (ع) دانست و گفت: همزمان با فرا رسیدن اربعین موکب حضرت زهرا (س) در ملایر و موکب روستای توچغاز برپا شده است و همه مردم و خیران باید به این موکب‌ها کمک کنند.

خطیب جمعه ملایر همچنین به سالروز تاسیس مجمع تقلید اشاره کرد و افزود: به برکت مرجع تقلید موفق شدیم تاکنون توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم و تا به امروز خدمات خوبی در این حوزه انجام شده است.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به روز جهانی استاندارد، خطاب به مسئولان استاندارد تاکید کرد: مردم هزینه استاندارد را می‌پردازند، در این حوزه مراقب سودجویان و اخلالگران باشند تا به اعتماد عمومی مردم خدشه وارد نشود.

او  به لایحه شفاف سازی آراء نمایندگان مجلس، مذاکره کنندگان، اعضای مجلس خبرگان و شورای نگهبان اشاره و بیان کرد: مردم باید در جریان آرای نمایندگان و وکلای خود باشند.

امام جمعه ملایر گفت: آراء و مذاکرات در هر سطحی که باشد، جز موارد امنیتی به صورت شفاف باید برای مردم مطرح شود که در اینصورت مشارکت سیاسی مردم بالا می‌رود.

حجت الاسلام برقراری افزود: همانگونه که مصلحت نظام و مردم از طریق تریبون نماز جمعه مطرح می‌شود، نمایندگان مجلس، مذاکره کنندگان، اعضای شورای نگهبان و مجلس نخبگان هم باید اینگونه باشند و نظر‌های شفاف خود را اعلام کنند، این چنین جامعه‌ای رشد می‌کند.

امام جمعه ملایر همچنین به شرکت رئیس جمهوری در اتحادیه اقتصادی اوراسیا اشاره کرد و شکستن تحریم‌های دشمنان، توسعه صادرات نفتی و غیرنفتی، رفع مشکلات مبادلات بانکی، کاهش وابستگی تجاری به دلار و گسترش تعاملات سیاسی در کنار تعاملات اقتصادی را از فواید توجه ویژه به این اتحادیه برشمرد.

انتهای پیام/ا

مسئولان حرکت عظیم اربعین را فرهنگ‌سازی کنند

برچسب ها: اربعین 98 ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار