مهاجم مد نظر تیم فوتبال استقلال تهران آمار خوبی را از خود در باشگاه‌های اروپایی به ثبت رسانده است.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ تیدیانه دیاباته متولد ۲۵ آوریل ۱۹۸۸ بازیکن فوتبال اهل مالی است که در پست مهاجم در باشگاه فوتبال الامارات امارات به شکل قرضی از (عثمانلی‌اسپور در لیگ برتر فوتبال ترکیه) بازی می‌کند. این مهاجم  مد نظر استراماچونی برای خط حمله تیم فوتبال استقلال تهران است.

از باشگاه‌هایی که در این بازیکن در آن بازی کرده‌است می‌توان به بوردو، آژاکسیو، نانسی، عثمانلی‌اسپور، متس، بنونتو و الامارات اشاره کرد.

او همچنین سابقه بازی در تیم ملی مالی را دارد و در ۳۹ بازی ۱۵ گل ملی نیز به ثمر رسانده است.

شیخ دیاباته ۱۹۴ سانتی‌متر قد دارد. او در ۲۴۶ بازی که در طول دوران بازیگری انجام داده است، توانسته آمار فوق‌العاده ۱۱۲ گل و ۲۲ پاس‌گل را در ۲۴۶ بازی به ثبت برساند.

شیخ دیاباته با ۳۱ سال سن دارد و البته در آکادمی بوردو رشد کرد و عضو تیم جوانان این باشگاه فرانسوی بود، فوتبال حرفه‌ای خود را سال ۲۰۰۸ در تیم بزرگسالان همین باشگاه در فرانسه آغاز کرد. او تا سال ۲۰۱۶ موفق شد ۵۰ گل در ۱۲۷ بازی برای بوردو به ثمر برساند. البته او طی ۸ سالی که تحت قرارداد بوردو بود، دوبار به عنوان یار قرضی به تیم‌های آجاکسیو و نانسی رفت که در تیم اول ۳۰ بازی انجام داد و ۱۴ گل زد. برای نانسی فقط ۲ بار به زمین رفت و موفق به گلزنی نشد.

این مهاجم ۳۱ ساله اغلب به صورت قرضی جابجا شده است. این مهاجم سال ۲۰۱۶ سنت شکنی کرد و با انتقال قطعی از بوردو فرانسه به عثمانلی اسپور ترکیه پیوست، اما در ۸ بازی گلی به ثمر نرساند.

او در باشگاه بنونتو ایتالیا نیز حضور داشته و موفق شده در برابر یوونتوس گلزنی کند.

لازم به ذکر است که دیاباته با رقمی بالغ بر ۶۰۰ هزار دلار به استقلال منتقل خواهد شد که البته قیمت او در ترانسفر مارکت ۳ میلیون یورو اعلام شده است.

استراماچونی اعتقاد ویژه‌ای به دیاباته دارد و اگر مشکلی ایجاد نشود و توافقات کلی حاصل شود، این مهاجم دراردوی ترکیه به کاروان استقلال اضافه می‌شود تا پس از موفقیت در تست پزشکی، قرارداد ۲ ساله‌ای با آبی پوشان ثبت کند، این بازیکن روز دوشنبه به تهران می‌آید.


بیشتر بخوانید:

توقف آبی‌پوشان مقابل شاگردان روانخواه

زرینچه سرپرست تیم فوتبال استقلال شد + بیوگرافی

استقلال با برند جدید قرارداد امضا کرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار