مدیر حوزه‌های علمیه کشور در جلسه بررسی مدارس حوزه‌های علمیه قزوین گفت: در صورت احیای موقوفات حوزه‌های علمیه، خدمات گسترده‌تری را می توان ارائه داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در جلسه بررسی مدارس حوزه‌های علمیه قزوین بر احیای موقوفات حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: تاکنون چند هزار وقف حوزه‌ها شناسایی شده است که در صورت احیای آنها، حوزه‌های علمیه می‌توانند خدمات گسترده‌تری را ارائه کنند.

آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه افزود: همچنین باید حوزه‌های علمیه به سطحی ارتقا یابند که پاسخگوی کامل آموزش و پرورش و جامعه باشند.

وی احیای میراث تاریخی و فرهنگی را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: بسیاری از حوزه‌های علمیه جزو میراث تاریخی و فرهنگی کشور است و از مسئولان تقاضا داریم درزمینه احیای آن‌ها همدلی و مشارکت بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی هم در این جلسه گفت: بسیاری از مدارس علمیه قزوین که بنا‌های تاریخی و مذهبی بسیار ارزشمندی محسوب می‌شوند، از میان رفته و یا کارایی حوزه‌ای خود را از دست داده بود، اما بسیاری از آن‌ها با مشارکت مردم و خیرین احیا شد و همچنان لازم است روند احیای حوزه‌ها ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/ک

جلسه بررسی مدارس حوزه‌های علمیه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.