نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان گفت: فلسفه برگزاری جشن های زیر سایه خورشید و بزرگداشت دهه کرامت بویژه برگزاری جشنواره ملی آه و آهو انتشار معارف بلند اهل بیت(ع) و ترویج فرهنگ رضوی برای اقشار جامعه خاصه نسل جوان است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله نمازی، نماینده، ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان، در آیین افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو در کاشان، بهترین و سرمایه ناب معنوی ما در سعادت، عزت و خیر و برکت زندگی فردی و اجتماعی را بکارگیری معارف والای علوی و رضوی دانست.

به گفته وی، تمام آنچه که ما در عرصه‌های مختلف عبادی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و دیگر حوزه‌های زندگی نیازمند هدایتگری آن هستیم در معارف والای اهل بیت (ع) آمده است.

وی با تاکید بر اینکه علاقه‌مند به شرکت در آیین افتتاحیه جشنواره و مراسم بزرگداشت آغاز دهه کرامت بویژه میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) بوده است افزود: صرفا برای بهره بردن از فیوضات معنوی این جشنواره معنوی با عطر و بوی رضوی حضور پیدا کرده است.

امام جمعه کاشان با تقدیر از زحمات مدیر عامل موسسه خادمین حضرت رضا (ع) در کاشان و تمامی عوامل اجرایی برگزاری جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو تصریح کرد: خیرات و برکات این جشنواره با همکاری هر چه بیشتر و بهتر تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی شهر می‌تواند در نهادینه سازی معارف رضوی سازنده‌تر و اثربخش‌تر عمل کند.

آیت الله نمازی، با تاکید بر لزوم رایزنی‌های فرهنگی ما در کشور‌های خارجی برای انتشار معارف ناب علوی و رضوی اظهارداشت: این معارف والا فقط مایه هدایت، سعادت، نجات و رستگاری بشریت است.

وی، در ادامه با بیان این حدیث امام رضا (ع) «لَا یسْتَکمِلُ عَبْدٌ حَقِیقَةَ الْإِیمَانِ حَتَّی تَکونَ فِیهِ خِصَالٌ ثَلَاثٌ التَّفَقُّهُ فِی الدِّینِ وَ حُسْنُ التَّقْدِیرِ فِی الْمَعِیشَةِ وَ الصَّبْرُ عَلَی الرَّزَایا» گفت: علی بن موسی الرضا (ع) کمال انسان را در این حدیث به دارابودن سه خصلت تفقه در دین، حسن تدبیر در معیشت و صبر بر مصائب و مشکلات فرموده است.

به گفته وی، تفقه در دین و آگاهی از مسائل فقهی و احکام شرعی در زندگی عامل سعادت جامعه و عدم تعرض افراد به حق و حقوق یکدیگر در تمام زمینه‌ها است.

امام جمعه کاشان، حسن تدبیر بر درآمد و معیشت و مدیریت زندگی را نیز عامل تراز اقتصادی زندگی دانست و گفت: صبر بر مصائب، مشکلات، تنگناها، تنگدستی‌ها و بن بست‌ها نیز یکی از عوامل موفقیت انسان است.

آیت الله نمازی، صبر و پایداری بر مشکلات را با توسل به اهل بیت (ع) و تکیه بر معارف بلند اهل بیت (ع) را تاکید کرد و گفت: صبر و ظفر قرین یکدیگر و عامل خوشبتی و پیروزی انسان است.

شایان ذکر است: یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو در کاشان با شعار «مهربان‌ترین پدر» و به همت موسسه خادمین حضرت رضا (ع) کاشان و همکاری خادمیاران دفتر آستان قدس رضوی در این شهرستان به مدت ۱۱ شب و همزمان با شام روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت (۱۳ تیرماه) در قالب آیین افتتاحیه در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) این شهرستان آغاز شد و تا ۲۳ تیرماه شام ولادت امام رضا (ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید ادامه دارد.

ورود پرچم گنبد امام رضا (ع) به محل جشنواره، نقاره زنی به صورت زنده، اهدای گل به دختران به مناسبت روز دختر و سخنرانی آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده، ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان با اجرای سید مهدی تحویلدار از جمله برنامه‌های آیین افتتاحیه بود.

یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با بیش از یکصد آیتم از برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و نگاه مهندسی فرهنگی در قالب ۸ همایش تخصصی شامل جشن کودکان رضوی، همایش بزرگداشت مقام امامزادگان، همایش شمس الشموس، همایش خانواده ایرانی با معیار‌های رضوی، همایش انتظار، همایش مهرورزی، همایش باب الجواد (ع) و همایش طب رضوی از ۱۳ تا ۲۳ تیرماه است.

انتهای پیام/م

 

برگزاری جشنواره ملی آه و آهو چراغ هدایتگر ترویج فرهنگ رضوی در کاشان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.