معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سال گذشته مبلغی بالغ بر ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع به بانک‌ها ابلاغ شده است، گفت: تاکنون بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ در مناطق سیل زده صرف شد.

۱۳۳۰۰ میلیارد تومان منابع به بانک‌ها ابلاغ شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی منصوری معاون وزیر کار شامگاه پنجشنبه در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال شهرستان گلپایگان، اظهار داشت: طی یک سال گذشته مبلغی بالغ بر ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع به بانک‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان ۱۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به نهاد‌های حمایتی بوده است، گفت: مبلغی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان آن هم در مناطق سیل زده صرف شد.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اکنون در اختیار داریم که نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان آن را بانک‌ها پرداخت کردند، عنوان کرد: برای اینکه اثربخشی این تسهیلات افزایش یابد دو برنامه را هم زمان دستور کار قرار دادیم که یکی از آن برنامه توسعه اشتغال مناطق روستایی است.

وی افزود: برنامه دیگر هم نظارت دقیق بر دستاورد‌های این برنامه است تا بتوانیم به هدف اشتغال برسیم.

منصوری از ایجاد سامانه اشتغال ایرانیان، با هدف سیاست‌گذاری دقیق در حوزه کار و اشتغال کشور خبر داد و گفت: فعالیت این سامانه با هدف روشن سازی افراد در سن اشتغال و کار کشور و تعیین کد شغلی برای آنان است، طبق این آمار مشخص می‌شود فردی که در جمعیت فعال قرار دارد شاغل است یا بیکار و اگر شاغل است در چه رشته‌ای فعال است.

وی همچنین در رابطه با لزوم سرعت عمل و شفافیت در پرداخت تسهیلات، گفت: بانک‌ها باید به جای منفعل عمل کردن به سمت سرمایه گذاری پیش روند.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: تثبیت اشتغال موجود، ایجاد اشتغال در رشته‌ها و فعالیت‌هایی که در دوره جاری ظرفیت اشتغال دارند و اشتغال حمایتی از جمله اهدافی هستند که در این دوره دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ف

 بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در مناطق سیل زده صرف شد

برچسب ها: اشتغال ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.