مدیر امور منابع آب مهاباد از مسدود شدن ۱۰ حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رضا جهینی مدیر امور منابع آب شهرستان مهاباد گفت: ۱۰ حلقه چاه غیر مجاز طی هفته گذشته در این شهرستان مسدود شده است. 

وی افزود: با تلاش کارکنان منابع آب مهاباد و نیرو‌های گشت و بازرسی و دستور قضایی ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز هفته گذشته در روستا‌های این شهرستان پر و مسدود شد.

جهینی، با بیان اینکه امور آب شهرستان مهاباد بر اساس قانون با هرگونه تخلف درخصوص برداشت‌های غیرمجاز ازمنابع آب‌های سطحی و زیر زمینی برخورد خواهد کرد، گفت: پارسال ۱۵۰ حلقه چاه آب غیر مجاز در این شهرستان شناسایی و با دستور مراجع قضایی مسدود شد.

وی، با اشاره به اینکه برداشت غیرمجاز آب‌های زیر زمینی باعث کاهش این منابع و پایین رفتن سطح آب می‌شود، افزود: تاکنون پنج هزار و ۴۰۹ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده که حجم تخلیه آن‌ها بالغ بر ۷۰ میلیون مترمکعب است.

هم اکنون یکهزار و ۵۳۹ حلقه چاه دارای مجوز در مهاباد با حجم تخلیه بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۲۸۷ حلقه با حجم تخلیه ۴۴ میلیون و ۵۰۰ مترمکعب مربوط به بخش کشاورزی، ۱۹۰ حلقه با حجم تخلیه سه میلیون و ۵۰۰ مترمکعب در بخش صنعت و ۵۹ حلقه با حجم تخلیه شش میلیون مترمکعب مربوط به بخش آب آشامیدنی است.

انتهای پیام/ج

مسدود شدن چاه های غیر مجاز در شهرستان مهاباد

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.