استاندار خوزستان گفت: آب شرب و کشاورزی مسئله بسیار جدی و مهم‌ترین و اصلی‌ترین نیاز مردم شادگان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین مسئله شادگان آب شرب استغلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: روستا‌های پائین دست شهرستان مشکل تامین آب دارند که این مسئله باید حل شود چرا که آب شرب و کشاورزی مسئله بسیار جدی و مهمترین و اصلیترین نیاز مردم شادگان است.

وی افزود: آب کشاورزی با تمهیداتی که سازمان آب و برق خوزستان از سه روز پیش اندیشیده و خروجی سد مارون به ۹۰ مترمکعب بر ثانیه رسیده، انتظار داریم طی روز‌های آینده بهتر شود و ورودی آب به شادگان در گرگر ۳۵ مترمکعب بر ثانیه است، یعنی از ۹۰ مترمکعب آبی که در ثانیه از سد مارون رها می شود ۳۵ مترمکعب آن برای شادگان است.

شریعتی بیان داشت: ۳۵ مترمکعب آب بر ثانیه عدد بالایی است در حالی که آب تحویلی ما به امیدیه، بهبهان و جایزان ۵۵ مترمکعب آب بر ثانیه است و روستا‌های پایین دست شهرستان مشکل آب دارند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: متوسط مصرف آب در بالادست شادگان ۹۰۰ لیتر به ازای هر نفر است که به خاطر وجود احشام، انشعاب‌های غیرمجاز، آبیاری باغات و مصرف غیرمجاز است و به ما به عنوان نمایندگان دولت و حاکمیت مربوط است که باید با آن برخورد کنیم و این مسئله باید حل شود.

این مقام مسئول ادامه داد: وزیر نیرو به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور دستور داده که همه تانکر‌های آب رسان کشور به خوزستان اعزام شوند و توزیع و تخصیص آب در شادگان قابل قبول و درست نیست در حالی که به یک نفر ۹۰۰ لیتر به دیگری یک هزار و ۵۰۰ لیتر آب داده میشود، اما به دیگری آبی داده نمیشود.

استاندار خوزستان گفت: در بحث آبرسانی به بخش خنافره شهرستان ۳ سال است که مشکل هنوز حل نشده است و مخزن آب هنوز نصب نشده است.

تخصیص اعتبار برای روستاهای سیل زده

شریعتی بیان کرد: تمام روستا‌های سیل زده شادگان که اعتراض دارند باید دوباره توسط ناظران بنیاد مسکن ارزیابی شود و ارزیابی‌ها باید با گشایش و انعطاف پذیری لازم در عین صیانت از بیت المال باشد.

وی افزود: برای خانه‌های تخریبی ۲۱ میلیون تومان وام بلاعوض، ۵۵ میلیون تومان قرض الحسنه و میلگرد و سیمان رایگان داده می شود و ۹۲۶ میلیارد تومان وام بلاعوض برای پرداخت خسارت کشاورزی به خوزستان ابلاغ که ۵۰ درصد آن یعنی ۴۶۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده که از شنبه پرداخت می‌گردد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.