فرماندار تربت جام گفت: اولویت اول ما توسعه اقتصادی و "رونق تولید" است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام گفت: در شرایط اقتصادی قابل قبولی نیستیم و متاسفانه به دلیل اقدامات دشمنان و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار، امروزه مشکلاتی در زمینه اقتصادی برایمان ایجاد شده است؛ البته بنای دشمنان در ۴۰ سال اخیر همین بوده و همیشه تلاش کردند تا از استقلال و اقتدار ایران اسلامی جلوگیری نمایند، اما هیچگاه توفیق نیافتند.

وی ادامه داد: طی این سال‌ها توانستیم از تهدیدها، فرصت بسازیم و در این فشارها، استحکام خود را تقویت کرده و به نیرو‌های داخلی کشور بیشتر توجه نماییم.

فرماندار تربت جام گفت: "خلاقیت" و "نیروی مضاعف" دو عاملی هستند که در شرایط سختی به مرحله ظهور می رسند و انسان زمانی که در فشار قرار میگیرد، برای رهایی از سختی خلاقیت‌هایی انجام می دهد که در زمان عادی هیچگاه به سراغ آن‌ها نمی رود چرا که بسیاری از توانایی‌های انسان نهفته است.

حمیدی افزود: در این سال‌ها توانستیم نخبگان، صنایع و سایر پتانسیل هایمان را در حوزه داخلی تقویت کنیم و در بسیاری از حوزه‌های  وابسته  به استقلال و خودکفایی برسیم.

وی با اشاره به برخی بروکراسی‌های اداری تصریح کرد: بعضی اوقات ادارات برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران مشکلاتی اداری ایجاد می کنند که چنین اقداماتی به نفع کشور نیست.
 
فرماندار تربت جام گفت: بسیاری از موانع دستگاه‌های اداری بر سر راه تولیدکنندگان، نه بر اساس قانون بلکه بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده است.
 
حمیدی افزود: ما در کشور یک مرکز قانون گذاری به نام مجلس شورای اسلامی داریم که مصوباتش بعنوان قانون، محکم و واضح است و آنچه توسط دستگاه‌ها ایجاد می شود صرفا دستورالعمل است؛ و دستورالعمل‌ را نیز میتوان به نفع شرایط کشور، تفسیر کرد و یا تغییر داد.

وی تصریح کرد: اگر یک کارشناس یا مدیر دستگاه، نگاه مثبت و تعاملی داشته باشد، بخش زیادی از موانع و مشکلات برطرف خواهد شد، اما اگر این نگاه وجود نداشته باشد، سنگ اندازی‌های مختلفی بوجود می‌آید.

فرماندار تربت جام گفت: رویکردمان باید پیشرفت همه جانبه و توسعه پایدار باشد و در این راستا گام برداریم.
 
حمیدی افزود: باید اقداماتی انجام دهیم که نه تنها برای واحد‌های تولیدی مشکل ایجاد نشود، بلکه با حمایت از این واحدها، مشوق سایر افراد به سرمایه گذاری باشیم.

وی ادامه داد: وقتی یک کارخانه با سرمایه گذاری‌های عظیم را ۱۰ سال به دلایل مختلف معطل نگه داشته ایم، آیا همین موضوع به تنهایی باعث جلوگیری از سرمایه گذاری دیگران نمیشود؟
 
فرماندار تربت جام با اشاره به کارخانه سیلیس فرآور جام گفت: کارشناسان استانی عزمی برای راه اندازی این کارخانه با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و وجود دستگاه‌های پیشرفته و به روز دنیا وجود ندارد، و تقاضا کردیم که کارشناسان و مسئولین کشوری از این پروژه بازدید نمایند و خدارا شاکریم که مشکلاتش در حال برطرف شدن است.
 
حمیدی افزود: کارخانه‌ای که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در زمان یورو ۱۵۰۰ تومانی سرمایه گذاری کرده، زیبنده نیست که به دلیل مشکلات ما دستگاه‌های اداری افتتاح نشود.

وی ادامه داد: تمام ارکان کشور بر لزوم حمایت از تولید و تولیدکنندگان تاکید می کنند و باید با این نگاه کار‌ها را به پیش ببریم.
 
فرماندار تربت جام گفت: مقام معظم رهبری شعار امسال را "رونق تولید" نامیده اند و وظیفه ما مسئولین است که به آن جامه عمل بپوشانیم و آن را محقق نماییم.

حمیدی افزود: اگر تولید رونق پیدا کند، مشکلات فرهنگی و اجتماعی و به طور خاص آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش می‌یابد؛ مشکلات امنیتی و سرقت‌ها کم خواهد شد و بنابراین اولویت امروز ما باید توسعه اقتصادی باشد و در این راستا گام برداریم.

وی ادامه داد: صدور مجوز‌های سرمایه گذاری باید تسهیل شود و به گونه‌ای نباشد که افراد از سرمایه گذاری ناامید و خسته شوند.

فرماندار تربت جام گفت: در نگاه ما کارخانه یا تولیدی، بخش خصوصی و دولتی ندارد و همه متعلق به کشور و نظام بوده و در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

انتهای پیام//س.ج

برگزاری جلسه کارگروه رفع موانع تولید در  تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.