رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان با وجود افزایش پنج برابری تخت‌های بیمارستانی نتوانسته در شاخص تعداد تخت به جمعیت به متوسط کشوری برسد.

سیستان و بلوچستان با کمبود تخت بیمارستانی مواجه استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار داشت: با وجود تمام تحولاتی که در حوزه سلامت سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده است تا رسیدن این استان به نقطه مطلوب و تحقق عدالت در سلامت راه دشوار و طولانی در پیش داریم.

وی افزود: برای دستیابی به نقطه مطلوب همچنان نیازمند تلاش و اقدام جهادی در بخش دولتی، مشارکت مردم و حضور خیران سلامت هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: هم اینک ۲ هزار و ۷۸۶ تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که افزایش پنج برابری را نسبت به سال‌های اوایل انقلاب نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: تعداد خانه‌های بهداشت در سیستان و بلوچستان از ۲۸ به ۹۷۸ باب رسیده‌که با وجود افزایش ۳۴ برابری تعداد خانه‌های بهداشت روستایی در استان بر اساس طرح گسترش شبکه نظام بهداشت کشور همچنان حدود ۳۰ درصد از نیاز ما به خانه بهداشت تامین نشده است.

هاشمی شهری افزایش بهره وری از منابع دولتی، صرفه جویی در هزینه‌ها و کاهش هزینه‌های غیر ضروری، توسعه آموزش‌های همگانی با هدف ارتقاء سواد سلامت، ترویج خود مراقبتی و تقدم پیشگیری بر درمان و تامین منابع پایدار برای حوزه سلامت و بستر سازی برای مشارکت خیران در حوزه سلامت را از راه‌های تحقق عدالت سلامت در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

وی ادامه داد: از مشارکت خیران در توسعه زیرساخت‌های فیزیکی، تامین تجهیزات پزشکی، تامین هزینه‌های جانبی درمان بیماران استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/گ

کمبود تخت بیمارستانی در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار