رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: بخش تشخیص و درمان طرح بسیج فشار خون همزمان با سراسر کشور در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شد.

آغاز عملیات طرح بسیج فشار خون در ایرانشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دکتر مهران امنیتی فرد هدف از اجرای این طرح را شناسایی افراد و پیشگیری از عوارض فشار خون در افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی عنوان کرد.

وی گفت: این طرح در دو بخش شامل «اطلاع رسانی و آموزش» از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد و «تشخیص و درمان» از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر به اجرا در آمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: از جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زیرپوشش این دانشگاه در جنوب سیستان و بلوچستان ۴۰۰ هزار نفر بالای ۳۰ سال سن دارند.

وی بیان کرد: ۷۶۰ پایگاه و ایستگاه سلامت در سراسر حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برای اجرای هر چه بهتر این طرح فعال هستند.

وی پیش بینی کرد که بیش از ۲۵ درصد جمعیت هدف در جنوب استان مشکل فشار خون داشته باشند.

امینی فرد با اشاره به اینکه فشار خون با علایم خاموش پس از ۱۵ سال باعث نارسایی‌های کلیوی، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود گفت: مصرف نمک، استرس و چاقی از عوامل ابتلا به فشار خون است.

انتهای پیام/گ

طرح فشارخون در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار