رقابت ۱۱ هزار و ۵۷۳ نفر داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی در استان سمنان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، این داوطلبان امروز و فردا در چهار حوزه امتحانی سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در نوبت‌های صبح و عصر با یکدیکر رقابت می‌کنند.

پرویز ملک زاده نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه‌های سمنان گفت: شمار داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در استان سمنان امسال ۱۱ درصد بیشتر از پارسال است.

وی افزود: تعداد داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی یک هزار و ۸۱۸ نفر، گروه آزمایشی علوم تجربی چهار هزار و ۹۷۰ نفر، گروه آزمایشی علوم انسانی دو هزار و ۵۲۶ نفر، در گروه آزمایشی هنر یک هزار و دو نفر و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی یک هزار و ۲۵۷ نفر است.

به گفته وی، حدود ۴۳ درصد از داوطلبان استان سمنان در گروه آزمایشی علوم تجربی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

ملک زاده گفت: حوزه امتحانی دانشگاه سمنان با چهار هزار و ۴۲۸ نفربیشترین داوطلب را در میان حوزه‌های امتحانی استان سمنان داراست

وی افزود: در حوزه امتحانی شاهرود چهار هزار و ۳۴۶ داوطلب، در حوزه امتحانی دامغان یکهزار و ۴۹۶ داوطلب و در حوزه امتحانی گرمسار یک هزار و ۳۰۳ داوطلب در کنکور ۹۸ شرکت می‌کنند.

ملک زاده خاطرنشان کرد: ۵۹ درصد از داوطلبان کنکور سال ۹۸ در استان سمنان، دختران هستند.

آزمون گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه، آزمون گروه هنر عصر امروز، آزمون گروه‌های علوم تجربی و زبان‌های خارجی هم به ترتیب صبح و عصر جمعه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ع

شمار داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در استان سمنان امسال ۱۱ درصد بیشتر از پارسال است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار