۸۰ درصد از گروه هدف بسیج ملی کنترل فشار خون در چهارمحال و بختیاری غربالگری شدند.

سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت‎و‎گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، اظهار داشت: ۸۰ درصد از گروه هدف بسیج ملی کنترل فشار خون در این استان غربالگری شدند.

وی با بیان اینکه شهرستان کوهرنگ با پوشش ۹۷ درصدی برنامه در سامانه سیب بالاترین میزان پوشش را در اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون دارد افزود: پس از آن به ترتیب شهرستان‌های سامان با ۸۹.۵، اردل با ۸۹.۲، کیار با ۸۱.۶، بن با ۸۱.۶، لردگان با ۸۱.۱، فارسان با ۶۵.۵، بروجن با ۶۲.۵ و شهرکرد با ۳۹.۵ پیشرفت در حال اجرای این طرح هستند.

جزایری اضافه کرد: در این غربالگری سه هزار و ۱۳۶ مورد فشار خون بالا در استان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه ۴۸۲ هزار و ۴۴۷ نفر در استان جزو گروه هدف این طرح ملی هستند گفت: تا کنون حدود ۴۰۰ هزار نفر به پایگاه‌ها و ایستگاه‌های سنجش فشار خون مراجعه کرده اند.

جزایری، شایع‌ترین علت مرگ‌های زودرس و ناتوانی‌های مزمن در سنین بالا را فشار خون بالا بیان کرد و گفت: مصرف دارو بر اساس نظر پزشک، اصلاح رفتار تغذیه‌ای ناسالم، انجام فعالیت بدنی و کاهش وزن از راه‌های درمان فشار خون است.

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت ۹۸ در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد و تا ۱۵ تیرماه امسال ادامه دارد.

انتهای پیام/ف

اندازه گیری فشار خون ۴۰۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار