مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: مرحله استانی پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی با رقابت ۲۵۰ اثر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا زینی وند مقدم ، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: مرحله استانی پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی با رقابت ۲۵۰ اثر آغاز شد.

 زینی وند مقدم در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار دانش آموزی پنجمین مرحله جشنواره نوجوان خوارزمی افزود: این جشنواره در پنج مرحله برای دانش‌آموزان دوره متوسطه اول اجرا می‌شود که تاکنون مراحل آزمایشگاه آموزشگاهی و قطبی آن انجام شده و در حال حاضر در حال اجرای مرحله استانی هستیم که منتخبین به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله منطقه‌ای و آموزشگاهی ۹۵ درصد دانش‌آموزان شرکت داشتند، بیان کرد: در مرحله قطبی ۹۰۰ نفر با هم به رقابت پرداخته و ۲۵۰ اثر به مرحله استانی راه یافته اند که از این تعداد ۱۱ نفر از آنان در محور‌های مختلف؛ ادبیات فارسی، زبان خارجه، علوم آزمایشگاهی، دست سازه و محور پژوهش به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

 مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در خصوص سطح برگزاری مسابقات اظهارداشت: با توجه به بازدیدی که از پروژه‌های دانش آموزی داشتیم آثار دانش آموزان لرستان در سطح بسیار خوب و عالی قرار دارد.

زینی وند در خصوص اهداف برگزاری جشنواره گفت: یکی از اهداف برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی کیفیت بخشی و تنوع بخشی به آموزش است.

وی اضافه کرد: ایجاد نگرش مهارت آموزی در دانش آموزان و هدایت آنان به سمت ابداع، اختراع و اکتشاف و به کار بردن آموخته‌ها در زندگی و اجتماع و علاوه بر آن کشف استعداد‌های دانش آموزان و ارتقا سطح دانش و معلومات آنان و ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت دانش آموزان این مقطع خصوصاً در حوزه پژوهش و محور دست سازه را از اهداف مهم جشنواره نوجوان خوارزمی است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی کار بسیار ارزشمندی است و با توجه به آثاری که دانش‌آموزان ما در نمایشگاه ارائه داده‌اند بتوانند در مرحله استانی و کشوری مقاماتی را کسب کنند.

۳۲۰ هزار دانش اموز در چهار هزارو ۲۰۰ آموزشگاه استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ر

پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی با ۲۵۰ اثر از دانش آموزان لرستانی آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.