نماینده وزارت بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشرو در انجام بسیج ملی کنترل فشارخون در رتبه بندی کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهران خائفی نماینده وزارت بهداشت و ناظر کشوری بسیج ملی کنترل فشارخون با بازدید از غرفه‌های سنجش فشارخون در دانشگاه و واحد‌های تابعه با بیان اینکه این دانشگاه در رتبه بندی کشوری این بسیج ملی پیشرو بوده و اعلام این موضوع، خبر خوبی برای مردم استان فارس است، اظهار کرد: بیش از ۶۰ هزار نفر با فشارخون بالا، از طریق این بسیج ملی شناسایی شده که اقدامات، مراقبت‌ها و مداخلات درمانی متناسب با بیماری از سوی دانشگاه برای این افراد انجام می‌شود.

وی افزود: شناسایی تعداد افراد و جمعیت هدف پرفشاری خون و درصد غربالگری انجام شده در استان فارس، بیش از اندازه انتظار وزارت بهداشت بوده است.

خائفی اضافه کرد: با توجه به آمار و توضیحات ارائه شده، دانشگاه علوم پزشکی شیراز از لحاظ تجهیز نیروی انسانی برای اجرای این طرح ملی، توزیع منابع و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی نیز بیش از اندازه مورد انتظار و هدف پیش بینی شده، اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات موجب کاهش بروز بیماری‌های دیگر، کاهش مرگ و میر و پیشگیری از هزینه‌های درمانی می‌شود، اضافه کرد: مراقبت‌ها و مداخلات درمانی در بهبود کیفیت زندگی مردم و کاهش بار هزینه‌های درمانی به آن‌ها نیز، نقش بسزایی دارد.

خائفی با ارزیابی از اقدامات انجام شده در بسیج ملی کنترل فشارخون، نظر مثبت خود را اعلام کرده و از رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاون بهداشت دانشگاه و همچنین از فعالان حوزه سلامت فارس در این بسیج ملی تقدیر کرد.

نماینده وزارت بهداشت و ناظر کشوری بسیج ملی کنترل فشارخون از آمار همراهی و مشارکت سازمان‌ها و نهاد‌های استانی ابراز رضایت کرده و از همه گروه‌های تخصصی بویژه از کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان برای تشکیل بسیج نیروی انسانی از همه دستگاه‌های اجرایی استان در این بسیج ملی برای ثبت آمار افراد با فشارخون بالا در سامانه «سیب» نیز تقدیر کرد.

انتهای پیام/چ

بسیج ملی کنترل فشارخون در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.