مدیر عامل آبفار استان کرمان گفت: طرح آبرسانی به ۳۰ روستای فاقد آب شهر دهج و مجتمع روستایی دهستان خبر با ۱۶ پارچه آبادی امروز کلنگ زنی شد.

بزرگترین طرح آبرسانی روستایی در شهربابک کلنگ زنی شدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علی رشیدی مدیرعامل شرکت آبفاراستان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: طرح آبرسانی به ۳۰ روستای فاقد آب شهر دهج و مجتمع روستایی دهستان خبر با ۱۶ پارچه آبادی که از بزرگترین طرح‌های آبرسانی در شهرستان شهربابک می‌باشد امروز کلنگ زنی شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح که شامل اجرای ۳۰ کیلومتر خطوط انتقال لوله، احداث دو باب ایستگاه پمپاژ آب، اجرای ۲۵ کیلومتر شبکه داخلی و احداث یک مخزن ۳۰۰۰ متر مکعبی می‌باشد، ۱۵۵ هزار میلیون ریال اعتبار نیاز می‌باشد.

رشیدی تصریح کرد: با اجرای کامل این طرح هزار و ۷۲۵ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان همچنین بعد از افتتاح دو طرح آبرسانی دیگر به روستا‌های آبدر میان و تل قدیر و شش نقطه عشایری منطقه اظهار داشت: برای آبرسانی به این مناطق، ۱۷۹۰۰ متر لوله گذاری، دو مخزن ۱۶۰ و ۱۰۰ متر مکعبی احداث، دو ایستگاه پمپاژ راه اندازی و یک حلقه چاه حفر شده است.

وی ادامه داد: این دو طرح با اعتباری بالغ بر ۲۹ هزار میلیون ریال اجرا شده است و به طور سرجمع ۲۰۰ خانوار از مزایای این طرح بهره‌مند شده اند.

آیت اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان نیز درمراسم بهره برداری از این طرح هاگفت: استان کرمان به دلیل پهناوری و تعداد روستا‌های زیادی که دارد حجم کار در آن زیاد است.

وی افزود: در استان کرمان پنج هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه وجود دارد که باید ازخدمات آب شرب بهرمند باشند.

آیت اللهی موسوی بیان داشت: تمام عوامل اجرایی از جمله شخص استاندار پای کار هستند تا خدمات مخصوصا در بخش آب به مردم ارائه شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چندین پروژه انتقال آب در استان در حال اجراست و یا آماده بهره برداری هستند.

معاون استاندار یادآور شد: با اجرای طرحی که امروز کلنگ زنی شد می‌توان گفت تقریبا ۹۰ درصد از مشکل آب شرب شهرستان شهربابک حل خواهد شد.

علی اسدی نماینده شهربابک نیز در ادامه بیان داشت: این طرح از ابتدای دوره‌ی نمایندگی من کلید خورد که طول خطوط انتقال آن ۳۰ کیلومتر و از شهربابک به جوزم و سپس به دهج است.

وی با بیان اینکه بعد از برطرف شدن نقایص می‌توانیم شاهد افتتاح این طرح باشیم، افزود: طرح آبرسانی مجتمع روستای خبر ۴۶ روستا را شامل می‌شود و تا حدی اعتبارات آن تأمین شده است.

اسدی اظهار داشت: پیش از این آب به وسیله تانکر منتقل می‌شد و با تأمین اعتبار و افتتاح مناطق جوزم و دهج و سپس خبر آبرسانی می‌شوند.

فرماندارشهربابک نیز در خصوص تداوم برنامه‌های زیربنایی به ویژه آب گفت: دولت محترم برنامه‌های طولانی مدتی برای تداوم بخشیدن به این طرح‌ها دارد که یکی از مباحث اصلی آن بحث سرمایه گذاری در طرح‌های زیربنایی است.

وی افزود: در حوزه آب با توجه به بحران و شرایط خاصی که کشور در رابطه با این موضوع دارد، لزوم اجرای این طرح‌ها بیش از پیش احساس می‌شود و دولت هم سیاست‌های خود را در این راستا قرار داده است.

قائینی به تأکید دین بر صرفه جویی اشاره و تصریح کرد: با توجه به بحران آب توجه مردم به صرفه جویی در مصرف آن را باید بیشتر باشد.

وی با تأکید بر اینکه روستاییان عزیز سعی کنند درکشاورزی از موارد غیر شرب استفاده کنند، یاد آور شد: آب شرب را باید به مصارف خانگی تخصیص داد که در غیر این صورت دچار کمبود آب و سختی زیادی می‌شویم.

همچنین امروز با حضور مدیر کل عشایری استان علاوه بر آبرسانی به ۶ نقطه عشایری که با همکاری شرکت آب وفاضلاب روستایی استان انجام شده است یک حلقه چاه آب با تجهیزات آن با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان و تامین آب شرب و دام ۶۰۰ خانوار عشایری افتتاح شد.

انتهای پیام/ح

بهره برداری از طرح بزرگ آبرسانی روستایی در شهربابک

برچسب ها: آبرسانی ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار