مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: به مناسبت دهه کرامت ۳۱۳ برنامه با محور خدمت کریمانه و شعار اختصاصی مهربانی به رسم اهل بیت (ع) به همت این اداره کل برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: به مناسبت دهه کرامت ۳۱۳ برنامه با محور خدمت کریمانه و شعار اختصاصی مهربانی به رسم اهل بیت (ع) به همت این اداره کل برگزار می‌شود.

فاطمه کرم پور افزود: برنامه‌های دهه کرامت از ۱۳ تا ۲۳ تیر برگزار می‌شود که برگزاری گفتمان‌های دینی، حضور خادمان حرم رضوی و حضرت معصومه (س) در استان، جشن‌های «زیر سایه خورشید» و «دختران رسول» با هدف تجلیل از بانوان نمونه، مسابقه‌های مختلف فرهنگی و کتابخوانی، جشن‌های فرهنگی ورزشی شمس الشموس و سلسله نشست‌های سیره رضوی در مساجد از جمله آن‌هاست.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر هم گفت: بیش از ۴۰۰ کانون در این استان با ۳۲ هزار عضو در حال فعالیت هستند که به مناسبت دهه کرامت در ۱۱۳ کانون ۴۱ عنوان برنامه اجرا می‌شود.

علیرضا پولاد افزود: برافراشتن پرچم حرم حضرت معصومه (س) بر فراز مزار شهید نادر مهدوی از جمله برنامه‌های شاخص دهه کرامت در استان بوشهر است.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۱۰ خادم در قالب سه تیم با عنوان‌های شمس الشموس، انیس النفوس و معین الضعفا از ۱۸ تا ۲۴ تیر در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر برنامه اجرا می‌کنند و جشن «زیر سایه خورشید» دوشنبه ۲۴ تیر در بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر گفت: بام بهشت، ایستگاه عکس و سلفی رضوی، دستان توانگر ایرانی، بزم حجاب فاطمی، یادمان رضوی و تکریم خدمتگزاران از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت دهه کرامت اجرا خواهد شد.

پولاد همچنین به برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت در ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد یادآور شد: وضعیت بودجه فرهنگی در استان بوشهر مطلوب نیست و پارسال به دلیل اندک بودن تخصیص بودجه، تنها ۳۰ درصد از بودجه تخصیصی را توانستیم جذب کنیم.

وی بیان کرد: آخرین تجهیزات کانون‌های مساجد مربوط به سال ۸۶ است و کمبود بودجه مانع گسترس و توسعه کانون‌ها شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر هم، دهه کرامت را فرصتی برای آشنایی نوجوانان و جوانان با فرهنگ غنی رضوی و استفاده از این فرهنگ در نشاط اجتماعی عنوان کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم باید برای ترویج این فرهنگ غنی به نسل‌های بعد تلاش کنند.

آنیتا مظفری افزود: اوقات فراغت نیازمند برنامه ریزی هدفمند و منسجم است که بتوانیم در بخش کودک و نوجوان اثرگذاری مطلوب داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست‌های کتابخوانی و باشگاه کتاب و نشست‌های قصه در مهد‌های کودک را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر هم برنامه‌های خوبی برای اوقات فراغت دارند که پیش بینی می‌شود ۳۰ هزار نفر از نواجوانان و جوانان از آن‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ک

اعلام برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر برای دهه کرامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.