معاون باز آفرینی شهری و مسکن راه وشهرسازی استان اردبیل از احداث ۲۰۰ واحد مسکن مشارکتی طرح اقدام ملی در مرکز استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام باباخانی، معاون باز آفرینی شهری و مسکن اداره کل راه وشهرسازی استان ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در استان اردبیل بیش از ۴۱ هزار مسکن مهر برای شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر تعریف شده بود که اکثر این‌ها را تمام کردیم و جز دو پروژه که در مرحله اجراست یکی از این پروژه‌ها به نام وحدت در محله میراشرف قرار دارد به لحاظ اینکه مشکلات حقوقی با پیمانکار وجود داشت پروژه به تاخیر افتاد که آن مشکل هم به امید خدا مرتفع شده و سعی می‌کنیم با برنامه‌ای که لحاظ کردیم در سال ۹۸ کل مسکن مهر را به اتمام برسانیم.

وی افزود: سیاست جدیدی که دولت تعریف کرده در حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، برنامه سیاست دولت در کشور می‌باشد که قسمتی از این پروژه در شهر‌های جدید و یک قسمتی توسط بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد از این تعداد مسکن نیز در بافت‌های فرسوده با پرداخت تسهیلات یارانه‌ای جدید کمک به احداث و بهسازی و در نهایت نوسازی بافت‌های فرسوده انجام می‌شود.

معاون باز آفرینی شهری و مسکن اداره کل راه وشهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر در سال ۹۸ ما برای احداث در بافت‌های فرسوده آن‌ها را برای اخذ وام معرفی می‌کنیم که قرار بود به تعداد ۶۴۰ واحد وام معرفی کنیم، ولی در حال حاضر محدودیتی از بابت معرفی وام نداریم و بانک مسکن متولی این وام هاست.

باباخانی بیان کرد: در حدود ۴۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد و در صورت رعایت شرایط خاص تا ۶۰ میلیون تومان نیز برای هر واحد بافت فرسوده پرداخت می‌شود و سود آن در دوران مشارکت ۹ درصد و مابقی براساس بخشنامه‌های دولت خواهد بود.

وی در ادامه مطرح کرد: در کنار اینها، پروژه‌های مشارکتی مسکونی که برای ما تکلیف شده تحت عنوان طرح اقدام ملی، برنامه ما در فاز اول پروژه ۲۰۰ واحد در خود مرکز استان خواهد بود که این‌ها بیشتر در مناطق حاشیه اردبیل و در مناطقی که نیاز به مسکن به قیمت متوسط و پایین زیاد است سیاستگذاری شده و ما آن را به وزارت متبوع اعلام کردیم و به امید خدا پروژه به زودی شروع خواهد شد و در صورت موفقیت طرح، ادامه آن را نیز دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/ح

اتمام مسکن مهر در اردبیل

برچسب ها: مسکن ، راه و شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.