فرماندار بافق گفت: اجرای طرح خاموشی چاه‌های آب در بافق نیازمند برنامه ریزی و مدیریت جدی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد زاده رحمانی فرماندار بافق در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان گفت: باتوجه به تفاوت آب و خاک بافق با شهر‌های دیگر، نمی‌شود با نسخه راحت طرح خاموشی را در این شهرستان اجرا کرد.

وی  خطاب به آب منطقه‌ای استان تصریح کرد: روان آب‌ها و سیلاب در روستا‌های بافق سریع حرکت می‌کنند و باید برای آزاد سازی حریم رودخانه برنامه جدی داشته باشیم.

زاده رحمانی ادامه داد:گاهی مواقع کشاورزان برای رفع تشنگی به زمین خود آب نمی‌دهند بلکه برای جلوگیری از افزایش شوری آب نیاز به آبیاری است که اگر بین دوره آبیاری فاصبه ایجاد شود شوری خاک بالا می‌آید و منجر به خشکی درختان می‌شود.

محمدی نماینده کشاورزان شهرستان هم در این نشست به بخشی از مشکلات کشاورزان در راستای نصب کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: تنها شیوه‌ای که آب را نجات می‌دهد نصب کنتور است، اما قبل از آن باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

وی افزود: اگر قبل از آماده شدن زیرساخت کنتور حجمی به صورت دستوری نصب شود، فاجعه در بخش کشاورزی رخ می‌دهد.

تشکیل کارگروه اجرایی برای تعادل بخشی به این موضوع از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

لای روبی رودخانه و جلوگیری از تعرضات برخی رودخانه ها، تشریح وضعیت بند‌های شهرستان و اشاره به افزایش ۳۵ درصدی بارندگی در شهرستان از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

انتهای پیام/ی

 مصرف آب کشاورزی بافق نیازمند مدیریت جدی است

برچسب ها: کم آبی ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.