مدیر عامل آب منطقه‌ای استان یزد گفت: از ۱۶ دشت استان ۱۰ دشت به طور کامل مجهز به کنتور‌های هوشمند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محمدمهدی جوادیان زاده مدیر عامل آب منطقه‌ای استان یزد در حاشیه نشست شورای حفاظت از منابع آب بافق با اشاره به وضعیت مصرف آب در استان گفت: نزدیک به ۸۵ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است که این میزان نیاز به پایش و اندازه گیری دقیق دارد.

جوادیان زاده افزود: در سال گذشته حدود ۵۰ درصد چاه‌های کشاورزی و ۶۰ درصد چاه‌های صنعتی مجهز به کنتور شده است که در برنامه داریم از ۱۶ دشت استان ۱۰ دشت را به طور کامل مجهز کنیم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان یزد با بیان اینکه با تجهیز کل دشت به کنتور، برنامه خاموشی حذف می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۰ میلیون متر مکعب کسری مخزن داریم یعنی این میزان از ظرفیت دشت‌های استان بیشتر استفاده شده است.

جوادیان زاده خاطر نشان کرد: از این میزان ۱۵۰ میلیون مترمکعب برای اضافه برداشت چاه‌های کشاورزی است که با نصب کنتور از این میزان اضافه برداشت جلوگیری می‌شود و سفره‌های آب زیر زمینی استان تا حدود زیادی به تعادل می‌رسند.

انتهای پیام/ غ

به زودی ۱۰ دشت استان به کنتور‌های هوشمند مجهز می شوند

برچسب ها: آب ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۱ تير ۱۳۹۸
توی روستا ها که چاههای عمیق و غیر مجاز حفاری شده رو هم رسیدگی کنید یعنی برای چاههای غیر مجاز هم کنتور بگذارید تا هم مصرف آب کنترل شود و هزینه اش پرداخته شود و هم درختان خشک نشود
آخرین اخبار