فرماندار تربت جام گفت: نقشه خطر و شناسنامه مدیریت بحران شهرستان در برابر حوادث مختلف در حال تهیه است

شناسنامه مدیریت بحران تربت جام در حال تهیه استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران تربت جام که در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: مقاوم سازی در برابر حوادث اهمیت فراوانی دارد و بر همین اساس هم نقشه خطر و شناسنامه مدیریت بحران در برابر حوادث مختلف در حال تهیه است تا هم نقاط پرخطر و امن شهرستان شناسایی شود و هم در مواقع بحرانی، هر اداره و دستگاه دقیقا به آنچه باید انجام دهد آگاه باشد.
 
وی با بیان اینکه در حوزه‌ی مدیریت شهری اگر چه ادارات و نهاد‌های مختلفی حضور دارند و فعالیت می کنند، اما تمام ما به یکدیگر مرتبط هستیم و بر هم اثر می گذاریم، ادامه داد: بحران‌ها با دلایل مختلفی اعم از طبیعی و انسانی ایجاد می شوند و وظیفه‌ی مسؤلین است که در حوزه‌های مربوطه، مقاوم سازی‌های خود در برابر بحران‌های مختلف را انجام دهند تا از ایجاد بحران و یا افزایش خسارت‌های آن جلوگیری کنند.

فرماندار تربت جام گفت: زمانی که بحران اتفاق افتاد، تمامی دستگاه‌ها وظیفه دارند در هماهنگی با ستاد مدیریت بحران شهرستان، هر آنچه که در توان دارند را برای مدیریت، کاهش خسارات و سایر موارد مربوط به بحران به کار گیرند.
 
حمیدی افزود: این که در هنگام بحران، اداره‌ای بگوید فلان کار وظیفه من نیست، قابل قبول نیست و هر دستگاه موظف است ابتدا وظایف و سپس آنچه که می تواند را فراتر از وظیفه اش، برای مدیریت بحران و کمک به شهر انجام دهد.

وی ادامه داد: در شورای هماهنگی و یا ستاد مدیریت بحران، شخص رئیس اداره باید حضور داشته باشد و چنانچه رئیس یک دستگاه در ماموریت بود، جانشین و معاون باید حضور داشته باشد؛ حضور شخص سومی بجز رئیس و معاون، نظیر کارشناسان را نخواهیم پذیرفت.

فرماندار تربت جام گفت: در سیل‌های فصل بهار سال جاری، حدود ۱۰ میلیارد تومان به تربت جام خسارت وارد شد که خدا را شاکریم خسارت جانی در این حوادث نداشتیم و در میان شهر‌های استان هم، در حوزه شهرستان‌های کم خسارت بودیم.

حمیدی با بیان اینکه در بحران ها، اولویت اول حفظ جان انسان‌ها است و باید تلاش کنیم تا از خسارت جانی جلوگیری شود، افزود: باید توجه کنیم که خسارت‌های حوادث طبیعی و غیرطبیعی ممکن است غیرقابل جبران باشد و یا حتی اگر هم بتوان آن را جبران کرد، هزینه‌های هنگفتی دارد، بنابراین باید تلاش کنیم تا حدی که ممکن است با اقدامات پیشگیرانه، خسارت‌های حوادث احتمالی را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: بعنوان مثال در فصل بهار، ستاد مدیریت بحران شهرستان پیش از وقوع باران‌های شدید، اقدام به باز کردن مسیل‌های شهرستان و تخریب بند‌های خاکی غیرمجاز کرد و چنانچه این اقدامات انجام نمی شد، ممکن بود خسارت‌های جانی به روستا‌ها و بخش‌های مختلف وارد شود و یا حتی شاهد ایجاد سیل هم در تربت جام باشیم؛ اما با اقدامات مسؤلان شهر و هماهنگی دستگاه‌ها توانستیم از ایجاد سیل‌های مخرب جلوگیری کرده و خسارات را کاهش دهیم.

فرماندار تربت جام گفت: در فصل تابستان و گرمای هوا، احتمال ایجاد آتش سوزی در مناطق و مراتع وجود دارد و لازم است پیام‌های هشداری و پیشگیری  به کشاورزان، دامداران و سایر گروه‌ها داده شود تا حد امکان از این اتفاق جلوگیری شود.

انتهای پیام//س.ج

 

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران تربت جام  برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.