فرماندار تربت جام گفت: تمامی دستگاه‌های شهرستان موظف‌ به همکاری با اداره آموزش و پرورش برای اجرای بدون نقص و ایراد کنکور هستند.

همکاری دستگاه ها برای اجرای بدون نقص کنکور در تربت جامبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام در جلسه هماهنگی برگزاری کنکور، گفت: تمامی دستگاه‌های شهرستان موظف‌اند همکاری کاملی را با اداره آموزش و پرورش شهرستان، برای اجرای بدون نقص و ایراد کنکور داشته باشند تا سرنوشت دانش آموزان مورد مخاطره قرار نگیرد.

وی ادامه داد: امروزه کنکور مسیر یک فرد و سرنوشت افراد برای بخشی از زندگی را تعیین می کند، بنابراین نباید در اجرای این روند مشکلی وجود داشته باشد چرا که کوچکترین ایراد یا عیب در برگزاری آن ممکن است باعث اخلال در امر برگزاری آزمون و ایجاد استرس در داوطلبان شده و سرنوشت آن‌ها مورد خطر واقع شود.

فرماندار تربت جام گفت: بر همین اساس اداره آموزش و پرورش که متولی برگزاری فرآیند کنکور در شهرستان است، می‌بایست تمامی موارد مربوط به برگزاری کنکور از لحظه برگزاری تا اتمام آزمون را مورد بررسی قرار دهد.
 
حمیدی افزود: چنانچه نیاز به امکانات خاصی داشت به دستگاه‌ها و ادارات دیگر اعلام کند و آن‌ها نیز وظیفه دارند همکاری کاملی را در جهت اجرای این آزمون با آموزش و پرورش داشته باشند.

وی ادامه داد: ادارات آب و برق باید تجهیزات و امکانات خود در مناطق برگزاری آزمون را مورد بررسی قرار دهند تا در روز برگزاری کنکور مشکلی ایجاد نشود، همچنین به دلیل آلودگی‌های صوتی و برهم خوردن آرامش روانی داوطلبان، در دو روز برگزاری کنکور، هیچگونه ساخت و سازی در نزدیکی محل‌های برگزاری آزمون نباید انجام شود.
 
فرماندار تربت جام گفت: راهنمایی و رانندگی نیز باید توجه ویژه‌ای به مسائل ترافیکی در مسیر‌های منتهی به حوزه‌های امتحانی داشته باشد.

حمیدی افزود: همچنین کادر اجرایی برگزاری آزمون، اعم از مراقبان، ناظران و رابطان باید نکات ویژه‌ای نظیر خوش خلقی و پوشیدن کفش مناسب که در سالن‌ها صدا تولید نکند را رعایت کنند.
 
وی تصریح کرد: مراقبان به هیچ عنوان نباید بالای سر و کنار صندلی داوطلبان حاضر شوند چرا که برای سایر داوطلبان ذهنیت‌های منفی ایجاد می شود.

فرماندار تربت جام گفت: هیچگونه حقی از داوطلبان کنکور نباید تضییع شود و برگزار کنندگان آزمون باید به تمامی نکات ریز و درشت توجه داشته باشند؛ تلاش شود از مراقبان و افراد با تجربه‌ای که کارنامه مثبتی دارند، در امر برگزاری کنکور استفاده شود.

حمیدی افزود: همچنین مقررات برگزاری آزمون و شیوه اجرای آن در تمامی حوزه‌ها باید یکسان باشد؛ اگر مقرر شده درب محل آزمون در ساعت مشخصی بسته می شود، در تمامی حوزه‌ها باید راس همان ساعت و یکسان عمل شود.

وی ادامه داد: تعداد داوطلبان کنکور در تربت جام ۴۵۳۱ نفر است که از این تعداد ۲۴۵۰ نفر دختر و ۲۰۸۱ نفر پسر هستند و ۲۳۰۰ نفر نظام قدیم و ۲۲۳۱ نفر طبق نظام جدید آموزشی در این آزمون شرکت می کنند.

فرماندار تربت جام گفت: تعداد ۱۷ حوزه امتحانی در دو روز پنج شنبه و جمعه، آزمون سراسری کنکور را در شهرستان برگزار می کنند.

انتهای پیام//س.ج
 

برگزاری آزمون سراسری کنکور در ۱۷ حوزه امتحانی در تربت جام

برچسب ها: کنکور ، آموزش و پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.