هواشناسی استان بوشهر از مواج شدن دریا از ظهر پنجشنبه خبر داده و اعلام کرده ارتفاع موج از دو متر بیشتر خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: به تدریج از ظهر فردا (پنجشنبه) تا اواخر جمعه به سبب وزش باد شدید شمال غربی بر روی دریا، خلیج فارس و سواحل استان مواج و متلاطم خواهد شد.

فرج الله شکوهی پور افزود: انتظار داریم در این مدت در برخی ساعات سرعت وزش باد روی دریا به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از دو متر برسد، بر این اساس درباره تردد‌های دریایی غیر ضروری به ویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی هشدار داده می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت بر اثر وزش باد، خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود بیشینه دمای هوا نیز در روز پنجشنبه در برخی نقاط استان افزایش یابد و به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس برسد.

شکوهی پور یادآور شد: تا فردا، جهت وزش باد در استان متغیر بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت، و فردا در نیمه شمالی استان شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ به تدریج ۱۶ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: ارتفاع موج دریا نیز امروز در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود و فردا در سواحل شمالی به تدریج به ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید.

انتهای پیام/ک

خلیج فارس مواج می‌شود

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.