به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد، جواد وحدتی فرد معاون حمل و نقل جادهای خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در مسیر محورهای اصلی کشور قرار ندارد و تردد
ناوگان سنگین جادهای در این استان نسبت به استانهای داخلی همچون اصفهان و شیراز کمتر است و همین موضوع موجب شده سرمایه گذاری برای ساخت آزادراه در استانهای مرکزی کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: علت کاهش
سرمایه گذاری ساخت آزاد راه در خراسان رضوی قرار نداشتن در محورهای اصلی است.
معاون حمل و نقل جادهای خراسان رضوی گفت: در بهار امسال بیش از ۹۲ میلیون تردد در ۱۳۲ جاده بین شهری استان ثبت شده است که حدود ۱۳ درصد آن مربوط به خودروهای سنگین بوده است.
وحدتی فرد افزود: از ۱۱.۹ میلیون تردد خودروهای سنگین در خراسان رضوی سه میلیون مربوط به کامیونت و مینی بوس، ۳.۲ میلیون مربوط به کامیون دو محور، ۱.۵ میلیون مربوط به اتوبوس و ۴.۲ میلیون مربوط به کامیون سه محور به بالا بوده است.
وی با بیان اینکه خراسان رضوی با ۱۱۰ کیلومتر آزاد راه در جایگاه نهم کشور قرار دارد، تصریح کرد: بر اساس آمار منتشر شده از تردد خودروها در استان ناوگان سنگین جادهای حدود نیمی از ترددهای آزاد راه کنار گذر شمالی مشهد را به خود اختصاص داده است.
معاون حمل و نقل جادهای خراسان رضوی گفت: همچنین سرعت متوسط خودروهای سبک و سنگین در جادههای بین شهری خراسان رضوی در سال گذشته را ۷۵ کیلومتر در ساعت اعلام کرد.
وحدتی فرد افزود: شمار ناوگان سنگین حمل و نقل باری خراسان رضوی حدود ۲۹ هزار و ناوگان مسافربری آن نیز پنج هزار دستگاه است.
وی ادامه داد: خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که شش هزار و ۴۲۳ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.
انتهای پیام//ف.غ
کاهش سرمایه گذاری ساخت آزاد راه خراسان رضوی